Sursa de inspiraţie a fost concept car-ul KUE prezentat în 2007 la salonul auto de la Detroit. Kia începe să aducă linia concept car-urilor în producţia de serie şi asta pentru că are nevoie de o imagine de marcă mai puternică şi de o individualizare a produselor mai bună în condiţiile în care foloseşte platforme comune cu Hyundai.
Raport la conceptul KUE, cele mai puternice influenţe se regăsesc la partea frontală. Forma farurilor care acum includ LED daytime running light, evoluţia grilei frontale, zona inferioară a spoilerului faţă…sunt elemente regăsite la KUE. Poate fi uşor remarcată o uşoară creştere în dimensiuni a logo-ului mărcii koreene. Poate cel mai interessant detaliu de design preluat de la KUE este montantul C cu al său unghi inversat.
Este primul element remarcat la o privire din lateral a maşinii. Spatele parcă nu este la fel de exuberant ca partea frontală, la fel de curat, sportiv, dinamic. Are o anumită masivitate. La un moment dat probabil veţi remarca şi parbrizul care are un decupaj interesat în partea superioară, fiind o reflexie a grilei frontale. Sportage vine cu o linie exterioară curată, sportivă, dinamică. Şi important are puterea de a genera acel impuls de cumpărare la prima vedere. Din punct de vedere funcţional, am găsit uşor ciudată amplasarea semnalizărilor spate în spoiler şi nu pe hayon. Atât dimensiunea acestora cât şi poziţionarea pot conduce la o vizibilitate redusă din spate în cazul rulării pe ploaie.
Interiorul este absolut nou, nu regăseşti nimic din ceea ce ai fi aşteptat de la o Kia. În primul rând poate fi remarcat uşor saltul calitativ atât la nivelul finisărilor cât şi a materialelor utilizate. Locul 5 mondial la capitolul vânzări trebuie onorat. Câteva artificii de design crează o atmosferă elegantă la interior – voita masivitate a unor repere precum consola centrală, poziţia înălţată a planşei de bord. Aerul de sportivitate predomină şi la interior şi este amplificat de tabloul de bord cu trei ceasuri, de tunelul median masiv cu o linie ascendentă spre consola centrală.
Poziţia la volan este înaltă şi uşor avansată. Scaunele faţă oferă un bun confort dar suferă puţin la sprijinul lateral oferit şezutului. Există o mulţime de spaţii de depozitare în partea frontală, lucru ce amplifică caracterul practic. Creşterea cu 10 mm a ampatamentului se reflectă într-un spaţiu mult mai generos dedicat celor din spate. Creşterea în lungime a consolei spate cu 70 mm se traduce şi într-un volum al portbagajului generos de 564 litri. Singurul inconvenient poate fi considerat înălţimea podelei.