Propulsie: L4, 1.586 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 136 CP, 160 Nm.
Performanţe: 0-100 km/h 8,7 secunde, viteză maximă 195 km/h, consum mediu 6,4 l/100 km, emisii CO2 147 g/km.
Preţ: 14.700 euro cu TVA.
Pregăteşte-te să: mai adaugi aproximativ 268 euro pentru a te bucura de vopsea metalizată. Asta ar fi singura opţiune pentru Swift Sport. Modelul celor de la Suzuki a rămas un mini hot hatch delicios. Doar 136 CP, dar se adresează celor care ştiu ce au de făcut cu ei. Redacţia ProMotor aplaudă acest model.
Da, m-am îndrăgostit de a doua generaţie Swift Sport. Nu am crezut că în zilele noastre mai poţi găsi o maşină cu atâta carismă, cu atâta viaţă ascunsă sub o caroserie relativ banală la prima vedere. Personal am apreciat discreţia versiunii sport, dar l-a un moment dat m-am întrebat: Aş cumpăra oare un Swift Sport, îmi place atât de mult? Ca mini hot hatch – DA, pentru puritatea experienţei de la volan. Ca maşină de zi cu zi – NU. Nu caut ambianţă premium la o maşină, dar nici un interior care să rivalizeze cu cel dintr-un Cielo.
Prin urmare o nouă generaţie Swift categoric trebuia să apară. Evident am fost extrem de curios să văd ce vor face cei de la Suzuki cu versiunea Sport. Am contemplat şi pipăit modelul anul trecut la salonul de la Frankfurt. La prima vedere Swift Sport este mai rafinat, asta din perspectiva designului. Suzuki a preferat o evoluţie a designului, şi putem spune că este vorba de o evoluţie relativ discretă, dar una care a pus accent pe rafinarea detaliilor exterioare.
În acelaşi timp putem vorbi şi de un upgrade la capitolul agresivitate. Swift Sport nu mai poate fi confundat cu un Swift 1.2, are o personalitate distinctă vis-a-vis de restul gamei. Raportat la vechea generaţie, actualul Swift Sport pare a fi intrat într-un program de fitness supravegheat de un antrenor care a avut grijă să definească toate grupele de muşchi pentru a face o bună impresie dar fără a fi strident. Revoluţia majoră se regăseşte la interior. Acum Swift Sport se poate lăuda cu un habitaclu agreabil.
În primul rând a fost redesenată complet planşa de bord. Vorbim de un upgrade la capitolul materiale şi asamblare. Lăudăm apariţia computerului de bord care ne oferă informaţii legate de consum şi autonomie. Au crescut spaţiile de depozitare, există unul chiar deasupra consolei centrale. Swift Sport se laudă şi cu conectivitate USB şi bluetooth. Accesul la locurile spate este uşor greoi dar spaţiul oferit pentru două persoane este corect pentru această clasă. Apropo, cei de la Suzuki spun că Swift Sport este un model cu 2+2 locuri.