Marele dezavantaj al
lui Subaru Legacy ţine de
percepţia superficială: este mai scump decât majoritatea
covârşitoare a concurenţilor din clasa medie, indiferent că vorbim
de modele premium, precum Audi A4 sau BMW Seria 3, ori de modele
normale, precum VW Passat sau Toyota Avensis.
În general, oamenii scapă din vedere faptul că orice maşină
concurentă oferă, va versiuni de bază, modele cu motorizări mici şi
tracţiune doar pe o punte. Dacă, însă, am face corect comparaţia,
între motorizări similare şi neomiţând tracţiunea integrală,
Subaru Legacy devine o ofertă tentantă, preţul de pornire
fiind de 28.310 euro – preţ valabil pentru motorul pe
benzină 2.0i, având cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Doar VW Passat şi Skoda Superb vin
cu o ofertă de preţ mai bună: 23.900 euro pentru Passat
2.0 FSI 150 CP 4MOTION, respectiv 24.264 euro pentru Skoda Superb
4×4 1.8 TFSI 160 CP. Preţuri valabile pentru versiunile de echipare
de bază, mai puţin bogate decât Legacy, în condiţiile în care
sistemele lor de tracţiune integrală nu sunt la fel de evoluate.
Foarte aproape ca preţ este şi Opel Insignia 4×4 Turbo (2,0 turbo,
220 CP), cu un preţ de bază de 27.400 euro.
Modelul de test, echipat cu transmisia CVT Lineartronic,
are un preţ de pornire de 29.857 euro, fiind oferit în
două linii de echipare, ambele foarte bogate – din punctul de
vedere al nivelului de confort şi lux, japonezii nu fac
compromisuri, iar Legacy se dovedeşte o berlină pentru pretenţioşi
(vezi
lista de dotări standard).
Cei aproape 30.000 euro sunt
pe deplin justificaţi de pachetul tehnic, doar
performanţele dinamice care nu strălucesc fiind un călcâi al lui
Ahile. În rest, însă, preţul este unul foarte bun pentru stilul
maşinii, interiorul reuşit şi confortabil, dar, mai ales,
sentimentul de siguranţă şi control pe care îl ai în
mers. Eventual, din punctul de vedere al amatorilor de
diesel, un concurent serios ar putea fi Legacy 2.0 diesel – costă
mai mult cu 2.000 euro şi nu oferă decât cutie de viteze
manuală.
Însă, din punctul de vedere al amatorilor de Subaru, motorul
boxer pe benzină este sfânt, nu-i aşa? Totuşi, versiunea Legacy 2.5
GT, de 265 CP, este cu peste 10.000 euro mai scumpă, ceea ce
înseamnă un efort financiar destul de serios pentru amatorii de
performanţă.
Prin urmare, Subaru Legacy 2.0i rămâne o berlină în
primul rând sigură, cutia de viteze Lineartronic adăugând
în ecuaţie şi termenul „confortabilă”. Chiar dacă succesul
comercial al acestei maşini va fi modest, mai ales pe o piaţă ca a
noastră, intoxicată de imaginea maşinilor germane şi a motoarelor
diesel, Subaru Legacy rămâne o maşină pentru oamenii
serioşi, riguroşi, trecuţi de o anumită vârstă, iar
publicul feminin este acum vizat şi mai mult prin liniile mai
voluptoase ale caroseriei.
VEZI AICI
TESTUL ÎN PREMIERĂ CU SUBARU OUTBACK