Utilizănd şasiul de concepţie modulară, folosit deja cu succes la Skoda Octavia şi Passat, comportamentul rutier al noului Superb este fără repreoş. Totuşi, Skoda a adaptat modulele şasiului, adăugând şi elemente noi, conferindu-i automobilului propria personalitate în timpul călătoriei.
Inginerii de la Skoda se pare că au dorit să realizeze un produs care se bazează pe relaţia echilibrată dintre agilitate şi confort sporit, lucru care le-a ieşit foarte bine. Direcţia electromecanică amplifică dinamismul în timpul călătoriei. Sensibilitatea acesteia a fost optimizată, iar comportamentul în timpul deplasării şi ţinuta de drum se adaptează la suprafeţele de rulare şi la condiţiile de transmitere a puterii motorului. Cele două versiuni testate de promotor.ro (2.0 TDI – 140 CP şi 2.0 TDI 170 CP) au demostrat foarte clar acest aspect.
Chiar dacă Skoda Superb nu este o maşină tocmai uşoară, consumul realizat de cele două propulsoare în condiţiile unui regim susţinut a fost surprizător. Propulsorul de 140 CP a avut un consum mediu de 7,9 litr/100 km, conform computerului de bord, iar cel de 170 CP a avut un consum mixt de 7.0 litri.
Diferenţa de aproape un litru se explică prin plusul de putere al propulsorului echipat cu filtru de particule. Reprizele mult mai fulgerătoare ale motorului common-rail de 170 CP şi uşuriţa superioară a acestuia de a rupe forţele de inerţie cauzate de masa maşinii fac diferenţa în ceea ce priveşte cosumul înregistrat. Trebuie de menţionat că ambele maşini au fost echipate cu o cutie manuală de viteze cu şase rapoarte.
La capitolul performanţe, TDI-ul de 140 CP are un cuplu maxim de 320 Nm, atins la turaţii cuprinse între 1.800 rpm şi 2.500 rpm, ceea ce face ca acul vitezometrului să se ridice de la zero la 100 km/h în 10,2 secunde, iar viteza de top să fie de 207 km/h. Cuplul maxim atins de motorul de 170 CP este de 350 Nm la turaţii cuprinse în intervalul 1.750 rpm – 2.500 rpm. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizeză în 8,8 secunde, viteza maximă fiind de 222 km/h.
Pentru ca pasagerii şă fie în deplină securitate, în funcţie de nivelul de echipare şi de versiune, modelul Superb este prevăzut cu maxim nouă airbaguri. Două airbaguri frontale şi laterale, airbagurile pentru zona capului pasagerilor din faţă şi din spate asigură protecţia tuturor ocupanţilor automobilului. Airbagul pentru genunchii şoferului şi airbagurile laterale din spate sunt dotări complet noi. În plus, sistemul antiderapaj (ASR) este inclus în dotarea standard a tuturor versiunilor modelului Superb.