Versiunea
testată era echipată cu propulsorul în 4 cilindri de 1.781
cmc turbo. Un propulsor de legendă deja în grupul VAG şi
care în versiunea SEAT dezvoltă 150 CP la 5.700 rpm şi 220
Nm la 1.800 rpm. Atât de agreabil propulsorul încât îl
recomand cu multă căldură. Satisface din toate punctele de vedere,
fie că este vorba de rafinament, silenţiozitate sau
performanţe.
Iar dacă cineva are emoţii când aude de un propulsor turbo pe benzină în trafic urban, ţin să spun
că în Bucureşti am obţinut un consum mediu de 10,5
litri într-un regim normal, chiar dacă producătorul
declară un consum de 11,2 litri urban. O valoare
bună pentru un astfel de propulsor.Chiar dacă sprintul până la
100 km/h este realizat în 9,6 secunde, o valoare
medie, impresionează reprizele în trafic.
Categoric nu ai emoţii în cazul unei depăşiri. Iar sunetul
turbinei aduce un plus de atmosferă în habitaclu. Direcţia este
precisă şi cu un bun feedback, dozarea pedalei de frână este
intuitivă, nu necesită acomodare. Seat Exeo ST 1.8T este o maşină care se
conduce. Comunică excelent cu cel de la volan, deseori vei uita că
eşti la volanul unui combi, că eşti un şofer de familie.
Suspensia lucrează bine, vine cu o setare orientată cu un
20% mai mult spre confort decât la Audi. În schimb
aduce şi un plus de ruliu pe viraje, dar nu unul deranjant. Cu
pneuri de iarnă am remarcat o tendinţă subviratoare ceva mai
timpurie, oricum tendinţă care se manifestă târziu, departe de ceea
ce înseamnă un condus în limitele legale.