A treia generaţie nu este în totalitate nouă, unele elemente fiind împrumutate de la a doua generaţie. Plantforma a fost puternic modificată, au fost utilizate oţeluri înalt aliate pentru a spori gradul de protecţie oferit în cazul unui accident. Suspensia faţă a fost redesenată iar cea spate a beneficiat de mici ajustări. Deşi ampatamentul a rămas acelaşi, Panda este o maşină mai mare. Astfel s-a putut mări spaţiul destinat pasagerilor dar şi un plus la volumul portbagajului. Bancheta din spate culisează ceea ce poate conduce la un volum al portbagajului de la 225 litri la 260 litri sau 870 litri prin rabatarea acesteia. Bancheta spate poate fi comandată în două versiuni: cu posibilitatea de pliere 50/ 50 sau 40/60. Mai mult spaţiu la interior înseamnă şi o plajă mai generoasă de reglaje pentru scaunele faţă. Acestea pot culisa longitudinal pe o distanţă de 21 cm şi 6 cm pe înălţime.
Un mare plus al noului model este designul interior care s-a inspirat puternic de la prima generaţie. Paradoxal cu un model lansat acum peste 30 de ani poate fi inspiraţie în 2011. Evident s-a renunţat la aerul colţuros, designerii italieni au inventat chiar un cuvânt pentru a descrie designul interior al noului model – squircle. Este un cuvânt născut din cerc (circle) şi pătrat (square). Pătratul cu colţuri rotunjite este laitmotivul designului interior, de la comenzile pentru sistemul audio şi climaizare până la forma ceasurilor de bord, totul are această formă. Marele atuu al interiorului este faptul că este colorat, plin de viaţă, vesel, un detaliu care aduce un mare plus la capitolul ambianţă interioară şi stare generală avută la bord.
Chiar dacă o parte din materiale sunt în continuare tari, textura acestora le face mult mai uşor acceptabile în viaţa de zi cu zi la volan. Apropo de ” squircle”, defineşte până şi volanul, rotund la exterior şi pătrat la interior pentru a oferi o vizibilitate optimă asupra instrumentelor de bord. Uşor ciudată forma frânei de mână, italienii spun că în poziţia de mers poate fi considerată o cotieră. Cam greu, este amplasată destul de jos. Dar au avut grijă să amplaseze în portiere incintele acustice mai sus pentru a ameliora calitatea sunetului.
Noul model vine în echiparea standard cu 4 airbag-uri, ABS cu distribuţie a forţei de frânare. ESP-ul nu este dotare standard, fapt ce a condus şi la depunctarea de către euroNCAP, dar în curând va fi oferit în echiparea standard. Panda mai poate fi echipată şi cu Hill Holder, iar scaunele faţă dispun de sistemul anti-whiplash care reduce riscurile unei accidentări serioase în cazul unui impact din spate. De anul viitor va putea fi comandat şi sistemul Low Speed Collision Mitigation. Un sistem care până în 30 km/h recunoaşte obstacolele din faţă şi poate frâna automat până la oprirea automobilului. Fiat Panda este oferit la lansare cu opţiunea de a alege între patru motorizări. Propulsorul de bază este un 4 cilindri în linie de 1.242 cmc care dezvoltă 69 CP la 5.500 rpm şi 102 Nm la 3.000 rpm.
Apoi avem pe listă a doua generaţie a propulsorului 1.3 Multijet care livrează 75 CP la 4.000 rpm şi 190 Nm la 1.500 rpm. În final aveţi de ales între două versiuni de putere ale aceluiaşi propulsor TwinAir de 964 cmc, motor care a câştigat titlul International Engine of the Year 2011. Versiunea mai rahitică oferă 65 CP la 6.250 rpm şi 88Nm la 3.500 rpm, în timp ce vârful de gamă oferă 85 CP la 5.500 rpm şi 145 Nm la 1.900 rpm. Acesta din urmă fiind şi agregatul pe care l-am ales pentru micuţul test din Italia. Cu excepţia propulsorului aspirat de 1.2 litri, toate motorizările vin în echiparea de serie cu sistem start/ stop. Propulsoarele pe benzină sunt echipate cu o cutie manuală cu cinci trepte, cel diesel având tot o unitate manuală cu trepte dar cu alte rapoarte.