VEZI MAI MULTE POZE CU NOUL RENAULT MEGANE 3 BERLINA ŞI RENAULT MEGANE 3 COUPE
Poziţie bună la volanul noului Renault Megane 3, aşa cum am menţionat pe pagina precedentă, vizibilitate de asemenea bună, plus un pedalier plăcut şi un volan care asigură o priză bună.
Am torturat versiunea Renault Megane Coupe, care ascundea sub capotă propulsorul de 2 litri turbo care dezvoltă 180 CP. Un mic RS la prima vedere, care pune la dispoziţie 300 Nm de la 2.250 rpm. Propulsorul este incredibil de elastic, poţi rula în treapta a şasea la 1.500 rpm având 65 km/h, pentru ca mai apoi să ajungi imediat la viteze de croazieră pe autostradă.
În acelaşi timp, consumul este din două pelicule total diferite. Poţi viziona o comedie romantică într-un regim economic, obţinând valori de 7 litri la sută, ori un thriller cu valori de 18 litri atunci când forţezi nota. Şi, deşi vorbim în mare de o versiune civilă, coupe-ul oferă performanţe surprinzătoare. Tradiţia îşi spune cuvântul, Megane Coupe oferă incredibil de multă aderenţă, a fost o reală plăcere sesiunea de viraje din vecinătatea Madridului care a fost inclusă în ruta de drive test.
Plăcerea vine şi din alte mici/mari modificări aduse noului model. Direcţia are o demultiplicare mai scurtă, este mai directă. A fost modificat senzorul de cuplu al coloanei de direcţie, iar rezultatul este vizibil. Noul Renault Megane 3 are o direcţie plăcută, una care oferă şi feedback. A fost păstrată în mare arhitectura suspensiilor de la generaţia a doua, dar s-a lucrat la setări, s-au modificat profile, pe alocuri au fost adăugate elemenete…, iar rezultatul se simte din plin.
Spre deosebire de versiunea în cinci uşi, coupe-ul are amortizoare mai tari cu 19% pe faţă şi 10% pe spate, iar garda la sol este mai mică. Coupe-ul transmite un alt mesaj, este sportiv, masculin şi toate astea într-o ambianţă elegantă. Plăcut impresionat şi de frâne care s-au dovedit andurante, chiar dacă frânările au fost de multe ori violente, lucru confirmat şi de intrarea în funcţiune a luminilor de avarie.
Recunosc că versiunea de familie nu prea mi-a făcut cu ochiul, în condiţiile în care aveam de ales între 180 de cai turbo sau 130 căluţi diesel. Motorul common-rail nu este o noutate, este ştiut de pe Megane Extrem, acel 1,9 litri dCi de 130 CP şi 300 Nm. Aici totul se rezumă la a descoperi şi a te bucura de restul calităţilor. Spaţiu, materiale, economie de carburant… Cu toate că are un tren de rulare setat pe confort, versiunea în cinci uşi păstreză ţinuta de drum impecabilă, poate cu ceva mai mult ruliu pe viraje.
Ambele versiuni sunt incredibil de silenţioase, în cazul coupe-ului afirmaţia fiind valabilă doar până la un punct, nu se aude motor, zgomot de la pneuri… În schimb am descoperit ceva cam mare zgomotul aerodinamic.
La capitolul practic trebuie amintit că hatchbackul oferă un volum al portbagajului de 405 litri. Şi încă ceva, ceva la care ţin mult şi la care acord atenţie atunci când vine vorba de un nou model: Renault Megane 3 este mai uşor decât Megane 2. Ce-i drept doar cu 8 kg, dar tot este un progres.
Personal am găsit o versiune coupe extrem de reuşită, un hatchback uman şi agreabil în viaţa de zi cu zi şi asta cu surprindere, luând în considerare unele reviewuri nu prea entuziaste ale presei de afară, precum şi clasarea pe locul şapte în competiţia "Car of the Year 2009".