Renault Megane 3 – Primele impresii în România

Publicat: 17 04. 2009, 20:00

După ce la Salonul Auto de la Paris am văzut lansarea modelelor Renault Megane 3 Hatchback şi Coupe, gama constructorului francez a fost repede întregită de versiunile Estate şi RS, sedanul urmând să apară şi el în curând. Iar acum, la câteva luni după debutul vânzărilor în Europa de Vest, noul Renault Megane 3 ajunge şi în România, fiind disponibil la vânzare de câteva zile.

Am testat azi pe aproape 300 de km un Renault Megane 3 Hatchback 1,9 dCi, dotat şi cu kitul sport de caroserie, care cuprinde fante de aerisire accentuate şi guri de evacuare false, plus un eleron spate integrat în lunetă. Trebuie să recunosc însă că la prima vedere, cel puţin pentru mine, impresia pe viu a fost mai bună decât aceea din poze. Maşina pare masivă şi bine închegată, încă de la exterior.

Odată suit la volan observi că poziţia de condus este una mai joasă, inclusiv volanul a coborât semnificativ, poate chiar un pic prea mult pentru o persoană înaltă. Scaunele sunt confortabile, iar volanul oferă o priză bună, al treilea element de contact principal dintre maşină şi şofer, frâna de mână fiind acum una clasică, spre deosebire de vechea manşă de avion.

Materialele plăcute la atingere şi asamblarea ameliorată duc noul Megane în vârful ierarhiei clasei compacte în ceea ce priveşte calitatea interiorului. Designul ceasurile de bord este inedit, cu un vitezometru digital interesant, dar cu indicatoare de temperatură a apei şi combustibil în acelaşi ton, ce oferă din păcate o precizie foarte mică.

Dacă în faţă spaţiul pentru şofer este suficient, în spate pasagerii pot avea probleme atât la nivelul capului cât şi la picioare, inconvenient plătit de un portbagaj ce se înscrie în limita superioară a clasei.

Pornirea se face de la deja clasicul buton, cartela aferentă crescând în dimensiuni, aparent fără rost. Motorul porneşte uşor, vibraţiile sunt scăzute iar zgomotul de diesel este prezent doar la ralanti. Chiar dacă vorbim de un motor vechi, de 1,9 litri cu 2 supape pe cilindru şi 130 CP şi 300 CP, acesta este suficient de rafinat pentru a nu trăda orginile străvechi, zgomotul în mers provenit din comportimentul motor fiind foarte greu de perceput.

La drum eleasticitatea acestuia este bună, însă consumul şi performanţele dinamice nu sunt impresionante, lucru explicat probabil parţial de un rodaj aflat aproape de final.

Interesant mi s-a părut, că spre deosebire de vechea generaţie, prezenţa pachetului de drumuri dificile nu mai este atât de evidentă. Nici la nivel estetic, nici la drum. Direcţia este mai tare dar la fel de precisă iar pe curbele strânse maşina păstrează aderenţa până la viteze destul de mari. Cu toate acestea confortul specific maşinilor franceze a rămas, noul Renault Megane 3 oferind un compromis foarte bun între acesta şi un comportament dinamic accentuat.

Un 1,9 dci Privilege costă de la 17.400 de euro şi vine cu o ofertă promoţională de lansare cu 4 ani de garanţie. În ceea ce priveşte programul lansărilor, oficialii Renault au declarat că până în toamnă nu vom mai vedea noutăţi în gama Megane. Însă a doua parte a anului va aduce motorizările de 2.0 litri benzină şi 140 CP, 1,4 Turbo benzină şi 1,5 dci de 85 CP, dar şi Sedanul, Breakul, şi variantele Scenic.

Versiunile turbo de 2.0 litri, atât benzină cât şi motorină nu vor ajunge în România în acest an, cei de la Renault motivând această decizie prin veniturile prea mici aduse de acestea comparativ cu mărirea costurilor aferente importării lor.

VEZI PRIMELE IMPRESII CU NOUL RENAULT MEGANE 3 COUPE.

 

 

 

După ce la Salonul Auto de la Paris am văzut lansarea modelelor Renault Megane 3 Hatchback şi Coupe, gama constructorului francez a fost repede întregită de versiunile Estate şi RS, sedanul urmând să apară şi el în curând. Iar acum, la câteva luni după debutul vânzărilor în Europa de Vest, noul Renault Megane 3 ajunge şi în România, fiind disponibil la vânzare de câteva zile.

Am testat şi azi pe aproape 300 de km un Renault Megane 3 1,9 dCi, de data aceasta în versiunea Coupe şi vă prezentam acum diferenţele faţă de varianta în 5 uşi, despre care am relatat mai pe larg ieri. Dacă aceasta din urmă are clar un target familist, noul Coupe nu cred că are limită de vârstă. Iar asta o observi doar mergând cu el şi văzând cum aproape oricine din trafic, indiferent dacă e tânăr sau nu, întoarce capul după varianta Coupe.

Nici nu mă miră, mai ales că modelul de test avea o culoare inedită dar şi un design care stârneşte doar opinii favorabile. Nu ar trebui să fii surprins atunci când cobori din maşină şi cineva se arată imediat interesat de modelul pe care-l conduci, dorind evident cât mai multe detalii. Partea frontală şi interiorul nu diferă foarte mult de cele regăsite la Hatcback, ca de altfel nici motorul diesel de 1,9 litri şi 130 CP.

Avem totuşi doar două uşi, care la o analiză mai atentă relevă faptul că Renault a reuşit să îmbie foarte bine un design exterior lateral plăcut cu dimensiuni cât se poate de reduse ale uşii, astfel încât să fie cât mai uşor de acţionat. Un aspect important în cazul versiunii Coupe este spaţiul interior, care în mod remarcabil, este suficient pentru persoane care ating chiar şi 1,85 m, precum în cazul meu Eu am putut sta la drum lung pe bancheta din spate chiar şi cu un laptop în braţe fără să fie prezentă o senzaţie de disconfort.

Un mic minus pentru vizibilitatea în spate din interior, deteriorată destul de mult de luneta minusculă. Dar efortul stilistic merită. În mod ciudat, de pe locuri din spate se poate auzi un zgomot aerodinamic destul de pronunţat, realizat cel mai probabil de eleronul spate montat pe aproape jumătate de lunetă.

La drum, observi o ţinută de drum mai bună, amortizoarele fiind setate sport, pentru un plus de manevrabilitate. La acest capitol contribuie semnificativ şi direcţia excelentă, care de data acesta se întăreşte suficient la viteze mari pentru a da un feedback bun, pentru ca la parcări să fie foarte uşor de acţionat. Cu toate acestea, trenul de rulare reuşeşte să treaca peste gropi foarte bine, fiind absorbite fără a deranja în mod deosebit.

Iar acestea nu sunt singurele părţi bune. Dar pe restul vă las să le descoperiţi la perioada porţilor deschise de la Renault, între 24 şi 26 aprilie, în aceeaşi perioadă Promotor.ro urmând să vă aducă o analiză foarte detaliată a noului Renault Megane 3.

VEZI PRIMELE IMPRESII CU NOUL RENAULT MEGANE 3 HATCHBACK.