Şi da,
cred că m-am îndrăgostit. O caroserie elegantă, un propulsor extrem
de elastic şi silenţios în trafic. Puţin nedumerit de vibraţiile de
la ralanti percepute la interior. O suspensie uşor mai rigidă dar
fără a deranja, doar cât să facă diferenţa dintre o Laguna berlină
şi Laguna Coupe. Plus un consum mediu de 8-8,2 litri
într-un regim combinat. 600 km parcurşi din care
300 urban, 300 autostradă cu 130 km/h.
Versiune: Laguna Coupe GT
4Control 2.0dCi
Motor: L4, Euro 5, 1.995 cmc,
180 CP/ 3,750 rpm, 400 Nm/ 2,000 rpm
Performante: 0-100 km/h – 8.5
sec., viteza maxima 223 km/h
Consum: urban 8,1 l/100 km,
extraurban: 5,3 l/100 km, mediu 6,2 l/100 km, Consum în test: 8,1
l/100 km, emisii CO2 – 163 g/km
Preţ bază: 27.350 euro cu
TVA
Dotări standard: Faruri
bi-xenon şi instalaţie de spălare, frână de parcare asistată,
geamuri electrice faţă cu sistem anti-prindere, ornament cromat
dublu pentru evacuare, sistem audio Arkamys, senzor de lumină şi de
ploaie, 4Control, 4 jante aliaj uşor 17 inch Tenerife.
Dotări opţionale: vopsea
metalizată – 336 euro, Pack lux(scaune faţă reglabile electric, cu
încălzire şi memorie, proiectoare direcţionale adaptive de viraj,
retrovizoare cu memorie) – 1,261 euro, sistem audio BOSE bluetooth
cu 10 incinte – 504 euro, Sistem navigaţie Carminat, comenzi pe
consola centrală, ecran color de 7 inch – 1,849 euro, audio
connection box – 168 euro.
Preţ final model testat:
31.838 euro cu TVA., din care 370 euro Renault Adagio 12 luni/
150.000 km
O speranţă mai exista,
Laguna Coupe se laudă cu două propulsoare V6, se mai laudă cu
ceva căruia francezii îi spun 4Control, adică ingrediente care pot
accelera pulsul acestei siluete extrem de elegante.
Am scos la plimbare ceva uşor diferit. Tot o Laguna Coupe dar
echipată cu un propulsor diesel de doi litri asociat cu o cutie
manuală cu şase rapoarte şi acel 4Control.
Trebuie să spun că nu prea agreez ideea de diesel pe un coupe.
O justificare raţională nu pot găsi, o preferinţă care face parte
din zestrea fiecăruia. Dar fiind realist, nivelul la care au ajuns
propulsoarele diesel, parcă le califică ca o primă alegere pe un
astfel de model.
Un 2.0 dCi care livrează 180 CP la 3.750 rpm şi 400 Nm
la 2.000 rpm. Din punct de vedere al performanţelor acest
propulsor diesel devine extrem de interesant. Pentru România, poate
fi considerat cea mai bună opţiune în condiţiile în care este şi
singura. Pe alte pieţe acest propulsor 2.0 dCi este disponibil şi
în versiunea de 150 CP.
Tot pe la alţii mai puteţi opta pentru două propulsoare V6.
Vorbim de un diesel de 3 litri care oferă 235 CP şi 450 Nm
şi o benzină de 3,5 litri care oferă 240 CP şi 330 Nm.
Cele două propulsoare V6, deşi se laudă cu o cilindree mai mare şi
performanţe superioare, pe hârtie se dovedesc doar cu o secundă mai
rapide decât 2.0 dCi de la 0-100 km/h.
Detaliu care în viaţa reală, să fim sinceri, nu prea este
palpabil. Adrenalina se poate consuma virtual pe simulatoare auto,
viaţa reală trebuie trăită nu măcelărită. Aşadar un propulsor
extrem de apetisant pe această Laguna Coupe, pus în valoare de o
cutie manuală cu şase rapoarte. O cutie bine etajată şi cu o
timonerie plăcută a levierului cutiei.
Pagini: 1 2