Renault Megane 2 Sedan a fost unul din
cele mai confortabile modele din clasa compactă, graţie parţial şi
pachetului de drumuri grele. Acesta se regăseşte şi pe noul Renault
Fluence şi parcă, spre deosebire de Renault Megane 3, poate fi
identificat şi vizual, cu o gardă la sol măricică şi un spate
ridicat. Odată ce porneşti la drum observi un schimbător cu
o cursă mai mică , un volan plăcut la atingere şi pedale uşor de
folosit.
De notat că frânarea este acum mult mai
progresivă, acţionarea pedalelor fiind mai precisă.
Impresia de maşină solidă este mult îmbunătăţită, confortul
fiind păstrat şi ameliorat tot mai mult pe măsură ce alegi roţi cu
jante tot mai mici. Direcţia electrică preluată de la
Megane 3 oferă un feedback aproape inexistent, însă este uşor de
folosit şi variază cu viteza pentru un control mai bun.
Tangajul şi ruliul sunt prezente,
dar aceste prezintă un preţ de plătit pentru un confort la un nivel
înalt. Maşina trece foarte uşor peste denivelări, absorbind
eficient asperităţile drumului. Împreună cu modificările în materie
de insonorizare şi reducerea vibraţiilor, Renault Fluence
va asigura o călătorie foarte plăcută în aproape orice
condiţii de drum.
Pentru moment în România sunt disponibile motorizările de 1,6
litri pe benzină cu transmisie manuală şi cu o automată cu
4 trepte, cu un nou convertizor de cuplu plus dieselurile
de 1,5 litri de 85 şi 105 CP. Anul viitor, pe măsură ce se vor
lansa şi pe restul pieţelor, propulsoarele de 2.0 litri benzină de
140 CP cu manuală şi CVT plus dieselul de 1,5 dci cu filtru de
particule vor ajunge de asemenea în România, pentru ca din 2011 să
vedem şi o primă cutie de viteze cu ambreiaj dublu de la Renault,
pe motorizarea diesel de 110 CP. La conferinţa de presă, absenţa
motorizărilor 1,9 dci diesel sau 1,4 TCE a fost motivată de lipsa
cererii potenţiale pentru asemenea unităţi.
La drum, motorizarea de
1,6 litri va gratula cu un confort acustic bun, consum mic şi
emisii de CO2 scăzute. Pentru a se ajunge la acestea,
Renault a avut de ales între a monta noua cutie de viteze cu şase
trepte de pe Megane 3 sau a folosi vechea cutie de 5 trepte
cu rapoarte mai lungi. Din motive necunoscute nouă,
Renault a preferat a doua variantă, care însă penalizează destul de
mult performanţele, Fluence fiind cu 1,2 secunde mai lent decât
Megane 3 la acceleraţia 0-100 km/h, având şi o viteză maximă mai
mică decât modelul de clasă compactă cu 7 km/h.
În traficul real benzinarul se descurcă onorabil, cu singura
condiţie să fie dus în ture destul de mult. Cine doreşte o cutie în
şase trepte poate opta pentru dieselul 1,5 dci de 105
CP, care chiar dacă a apărut la începutul acestui deceniu
se descurcă onorabil. Reprizele sunt bune,
consumul necesită un timp de rodaj pentru a intra în specificaţii
iar izolarea fonică te face să nu-ţi dai seama când ai
depăşit viteza legală.
Ambele motorizări asigură un nivel decent de performanţe, însă
lipsa unor propulsoare mai puternice ar putea reprezenta un
impediment pentru cei care vor să treacă la o maşină cu un
confort mai bun dar şi cu performanţe pe măsură.
Renault
Megane 2 Sedan a fost unul din cele mai bine vândute modele în
România, astfel încăt un succesor este aşteptat cu nerăbdare atât
de piaţă, cât şi de Renault sau de jurnalişti. Am fost în
Turcia pentru a ne da seama dacă
Renault Fluence va reedita succesul generaţiei precedente.
Producătorul francez îşi pune mari speranţe în noul model,
dorind să continue cu bne seria celor 900.000 de exemplare Megane
Sedan vândute până acum. 100 de maşini au parcurs împreună peste
5 milioane de kilometri, oficialii Renault
promiţând o fiabilitate de top şi chiar de luna aceasta,
aproximativ 50 de Renault Fluence vor fi disponibile pentru
test la concesionarii Renault din toată ţara.
Însă piaţa s-a schimbat. Avem mult mai mulţi
competitori acum: Volkswagen Jetta, Mazda 3 Sedan, Skoda Octavia,
Mitsubishi Lancer, Toyota Corolla, Opel Astra Sedan, Ford Focus
Sedan şi Honda Civic Sedan. În plus mai avem şi o criză gravă pe
piaţa auto, toate acestea transformând misiunea noului Fluence
într-una de o dificultate extremă.
Renult a decis să aleagă o identitate proprie pentru
sedanul de clasă compactă şi a venit cu un design propriu
şi un nume diferit: Fluence, care se pare că vine exact de la
liniile fluide. Paradoxal, dacă stăm să ne gândim că targetul este
unul familist iar motorizările deloc sportive, va exista şi
o versiune SportWay, cu un kit sport cu jante de
18 sau chiar 19 inch, ce îşi va face apariţia anul viitor.
Pe lângă stilul elegant, noul Renault Fluence
va miza şi pe un interior preluat în mare parte de la Renault
Megane 3, un capitol la care constructorul francez a evoluat foarte
mult. Dar despre acesta, mai multe puteţi citi pe următoarea
pagină.