Range Rover TDV8 Vogue SE – The Cathedral

Autor: Constantin Ciobanu 30 iun. 2011 Test in premiera

Propulsie: V8, 4.367 cmc, tracţiune integrală permanentă, transmisie automată cu
opt rapoarte, 313 CP, 700 Nm.

Performanţe: 0-100 km/h 7,8 secunde,
viteză maximă 210 km/h, consum mediu 9,4 l/100 km, emisii
CO2 253 g/km.

Preţ: de la 94.488 euro cu TVA.

Pregăteşte-te să: cheltuieşti 15.500 EURO cu TVA pentru
nivelul de echipare Vogue SE. Merită? Da, dacă faci parte din
rândul potenţialilor clienţi. Primeşti tapiţerie din piele Oxford,
trapă, sistem audio HarmanKardon, jante aliaj 20 inch, ornamente
lemn nuc.
Putem spune
că Range Rover este o apariţie unică în peisajul auto. Are
concurenţă, dar mesajul comunicat de legendarul SUV britanic este
unic. Pe undeva este o maşină care te alege, nu pe care o
alegi.

Evident că
există concurenţă pentru
Range Rover
, dar odată ce ai păşit la bordul unui exemplar
realizezi că acest model este cu totul altceva decât nişte date
înşirate pe o foaie de hârtie. L-am invitat pe elegantul SUV
britanic la o zi de offroad, şi asta pentru că m-am săturat să văd
exemplare care îşi consumă pneurile prin urbanul autohton sufocat
de aglomeraţie. Ocazie bună pentru a descoperi şi

noul propulsor TDV8
de 4.4 litri care dezvoltă 313 CP şi 700 Nm, plus noua cutie
automată cu 8 trepte.

În
primul rând cuplul motor este disponibil de la 1.500 rpm
până la 3.350 rpm, o plajă destul de generoasă pentru un propulsor
diesel.
Astfel masa de 2.580 kg la gol sau 2.810
kg în cazul în care luăm în calcul 90% din fluide plus un şofer de
75 kg, nu mai penalizează reprizele indiferent de treaptă sau
regimul de funcţionare al propulsorului
. Impresionează
modul în care este livrată puterea, linear, fără explozii care să
afecteze starea de confort.

Practic
nu poţi surprinde propulsorul cu garda jos, în orice moment este
pregătit să îţi ofere putere. Cutia automată, deşi una clasică, se
dovedeşte extrem de rapidă şi lină în schimbarea treptelor. Iar
asocierea dintre propulsorul TDV8 şi cele 8 trepte ale cutiei
conduce la impresia că maşina nu are limitări în privinţa puterii.
Am apreciat şi sunetul propulsorului care nu are nimic în comun cu
un diesel. Cutia oferă şi modul sport, dar a se utiliza în cazuri
extreme, cum ar fi „probă specială până la maternitate”.

În altă
ordine de idei Range Rover trebuie să plutească pe drum, nu trebuie
să danseze pe suspensii. În ceea ce priveşte suspensiile, ai acces
doar la reglarea gărzii la sol, setari pentru reglarea gradului de
rigiditate nu sunt accesibile.
Interiorul este punctul forte şi asta pentru că totul
este altfel decât la restul lumii. Totul este generos dimensionat,
inclusiv butoanele, detalii specifice unui offroader adevărat.
Uneori trebuie să poţi accesa comenzile repede şi intuitiv chiar
dacă ai mănuşi.

Poate
Range Rover nu mai este un model pe care lumea să-l scoată în
week-end-uri la probe de trial, dar în mod cert prin alte locuri se
bucură de natură la o partidă de vânătoare. Aşadar potenţialul încă
îi este exploatat, la noi sunt exploatate destul de des bordurile
de pe lângă cafenele. Un fel de offroad urban. La interior nu poţi
face abstracţie de opţiuni precum sistem audio HarmanKardon cu 14
incinte sau display-ul central care include şi sistemul TV
hibrid.
Am fost impresionat şi de locurile spate individuale
cu reglaje similare celor din faţă.

Şoferul
poate vizualiza pe ecran informaţiile oferite de computerul de bord
în timp ce pasagerul din dreapta urmăreşte un post de televiziune.
Versiunea avută la test, Vogue SE, oferea reglaje şi pentru
fotoliile spate. Range Rover poate cocheta cu perfecţiunea, în
schimb dezamăgeşte acolo unde te aştepţi mai puţin şi anume atenţia
acordată anumitor detalii şi finisări. Fie că eşti la volan sau pe
scaunul din dreapta, dacă întorci capul să te uiţi în spate îţi vor
sări în ochi balamalele de rabatare a şezutului banchetei spate
care nu sunt camuflate. Şi este un loc unde se adună şi praful.
Uşor dizgraţios în tot universul de piele şi mochetă care defineşte
interiorul.

Apoi
panoul de comandă pentru luminile de plafon şi trapă pare
împrumutat de la prima generaţie X5. Sunt mici incongruenţe în
privinţa ambianţei interioare care i-ar putea fi reproşate acestui
model. În rest nimic.
În offroad Range Rover a rămas un nume greu. Abilităţile lui
sunt impresionante, fiind penalizat doar de greutate. Evident că ai
nevoie de o mică perioadă de acomodare pentru a naviga prin meniul
sistemului Terrain Response. Dar în Range Rover timpul se scurge
altfel, nu te grăbeşte nimeni.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide