Range Rover Evoque – Marile speranţe, micile adevăruri

Autor: Dan Vache 17 oct. 2011 Test in premiera

Când vezi un Range Rover Evoque Coupe aşteptările sunt atât de mari încât micile probleme ale acestei maşini pot deveni decisive în decizia de a cumpăra maşina. Confortul ar trebui să fie clar mai mare, mai ales la rulare. Este păcat că Range Rover a construit maşina perfectă din punctul de vedere al echilibrului pe care îl găseşti la ea în formă, aspect şi spaţiu interior şi totuşi nu găseşti confortul la care te-ai fi aşteptat sau puterea adevărată a motorului. Este normal să ne bucurăm de prezenţa lui Terrain Response dar cine se va aventura în patria locurilor virgine, casă a acestui sistem cu o astfel de bijuterie precum este Evoque?! Este ca şi cum o domnişoară s-ar bate cu mâinile goale cu noroi în timp ce poartă un minunat inel cu diamant de mii de euro la mână…

Preţul unei versiuni echipate foarte serios va atinge precum cazul de faţă, aproape 68.000 de euro cu TVA, în condiţiile în care 18.000 de euro sunt doar opţionale. Este clar că Evoque dă naştere unei noi ligi de SUV compact foarte luxos dar acest preţ îl aruncă în Liga Campionilor unde deja joacă de mult timp fratele mai mare RRS. Şi sincer, nu cred că Evoque va putea supravieţui doar ca a doua maşină a unor oameni bogaţi care mai conduc un RR sau ceva la fel de scump şi luxos. Ar fi păcat deoarece cred că după ceva timp nici Chuck Norris nu va mai rezista şi îşi va comanda şapte, una pentru fiecare zi a săptămânii de super-erou.

Un singur om poate privi maşina asta fără a simţi nevoia bruscă de a o cumpăra. Chuck Norris. În rest, toţi cei care ne vom întâlni pe stradă cu această creaţie minunată vom fi puşi în situaţia de a ne gândi cum să facem să avem una. Range Rover Evoque este cel mai spectaculos SUV lansat vreaodată în producţia de serie dacă nu cumva cea mai spectaculoasă maşină care a ajuns vreodată să circule pe străzi.

O isterie asemănătoare a mai fost provocată de X6 dar în cazul lui Evoque lucrurile sunt duse la extrem. Personal, încă am probleme la a mă adapta la ideea că acesta nu este un concept, nu este un prototip, pur şi simplu aşa au scos maşina la vânzare. Remarcabil. Construit pe baza platformei modificate a lui Freelander 2, Evoque este cel mai mic, mai uşor şi mai accesibil Range Rover construit vreodată. Avea nevoie marca de lux LR de aşa ceva? Cu siguranţă, da. Evoque va fi maşina care va aduce cifre de vânzări considerabile peste tot în lume fie ca a doua maşină a unei familii care deţine deja un RR fie ca model de start pentru cineva care abia intră în universul mărcii britanice.

Principalii concurenţi ai lui Evoque sunt BMW X1 şi Audi Q3 dar aceste modele se bat exclusiv cu versiunea în cinci uşi. Modelul Coupe, testat de noi aici, nu are momentan concurent. De aceea, Evoque Coupe va deveni o maşină cult a lumii auto, un fel de MINI al lumii SUV-urilor compacte. Un iPhone în lumea maşinilor 4×4. O maşină care merită toate premiile de design din lume. Nimic nu va mai arăta vreodată astfel, nimic nu va mai avea un succes atât de mare. Fără concurenţă directă, Evoque Coupe este o maşină care va aduce enorm de multe beneficii capitalului de imagine al mărcii şi cu siguranţă va fi cumpărat de oameni cu personalitate puternică, oameni pentru care designul vine pe primul plan. Întrebarea este acum dacă RR a reuşit cumva să construiască o maşină care să fie şi să funcţioneze la fel de spectaculos precum arată. Ideal ar fi ca preţul mare pe care îl plăteşti în final pentru o versiune echipată să fie justificat deplin nu doar de design.

Versiunile în trei uşi nu trebuie privite ca fiind maşini total lipsite de ergonomie. Deşi formele pătrăţoase ale exteriorului dau impresia unui interior mic, adevărul este altul. Spaţiul interior este mai mult decât satisfăcător, atât pentru pasagerii din faţă cât şi pentru cei din spate. La 1.82 metri înălţime ai loc suficient la cap, umeri şi genunchi, dacă ocupantul locului din faţa ta nu exagerează cu mutatul scaunului spre înapoi. Un mic inconvenient pentru pasagerii din spate este accesul în maşină.

Dacă portierele ar fi fost decupate mai generos, situaţia ar fi fost alta. În versiunile de top, scaunele faţă au comandă electrică pentru a culisa înainte şi înapoi dar acest lucru nu ajută foarte mult pentru că oricum spaţiul de acces este prea îngust. Portbagajul este deosebit de generos, el are în standard 550 de litri care pot creşte după rabatarea banchetei la 1.350 de litri. Accesul la portbagaj este o altă problemă datorată formei, hayon-ul este mic şi nu se deschide foarte sus. Aceeaşi persoană de 1.82 metri înălţime care are mult loc în spate, va da cu capul în hayon când încarcă portbagajul.

Pentru că tot am menţionat de versiuni, pe lângă faptul că este disponibil în două versiuni de carsoerie, Evoque poate avea un interior orientat către confort sau unul foarte sportiv, în funcţie de echiparea aleasă. Sfatul meu ar fi să NU alegeţi echipările Dynamic şi Dynamic Plus deoarece ele vin cu scaunele faţă tip-scoică, probabil cele mai sportive scaune montate vreodată pe un Range Rover. Ele arată senzaţional, au o susţinere bună pentru tot corpul dar în ciuda reglajelor electrice sunt prea tari şi parcă un Range Rover ar trebui să fie confortabil în primul şi în primul rând. În plus, mai apare o problemă. Pentru că toţi clienţii Land Rover vor o poziţie de conducere înaltă, aceasta a fost păstrată drept ingredient şi pentru Evoque. Scaunele super-sport cu poziţie de conducere LR nu prea funcţionează, sunt şanse să apară dureri de spate sau disconfort după parcurgerea de distanţe lungi. Slavă Domnului că există echiparea Prestige cu scaune-fotolii.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide