Primul test cu noul VW Beetle 2.0 TSI – Broscuţa broscuţelor

Autor: Constantin Ciobanu 29 iul. 2011 Test in premiera

Noul Beetle va face în continuare furori în cercurile
de fete. Singura diferenţă faţă de generaţia precedentă este că
acum şi mai multe femei îşi vor dori maşina asta pentru că ştim
toţi că majoritatea lor este atrasă de tot ce este mai masculin în
lumea auto. Deci dacă noul Beetle se va vinde mai bine în rândul
femeilor, VW a reuşit să creeze un Beetle mai masculin şi va merita
toate laudele pentru promisiunea făcută. Nivelul de
personalizare este foarte mare, după cum ne aşteptam dar desigur,
când vezi listele de personalizare ale lui MINI sau chiar DS3 sau
Fiat 500, vei vrea mai mult. Poate că divizia Individual a lui VW
la asta lucrează. Până să vedem rezultatele muncii lor, noul Beetle
este disponibil în 12 culori de caroserie, cu jante de la 16 la 19
inci diametru, unele dintre ele cu un design retro fantastic –
vezi pagina noastră de facebook cu
fotografiile de la testul din Berlin.

Trei echipări vor fi oferite pentru Beetle. Standard,
botezată Beetle, Design şi Sport.
Pentru al doilea nivel
de echipare, inserţiile de plastic lucios din interior sunt
identice cu culoarea caroseriei. Însă lăsând la o parte jantele,
culorile, echipările şi plasticul frumos vopsit din interior,
singura personalizare fantastică a noului Beetle o reprezintă
posibilitatea montării pe maşină a unei inscripţii cu font retro,
pe hayon, sub sigla VW, a poreclei primită de Beetle prin ţările
unde a făcut istorie. 20 de astfel de porecle vor fi disponibile
pentru a fi monate pe maşină din fabrică. Pe maşini va putea scrie
Kafer, Fusca, Bug, Maggiolino, Vocho, Coccinelle sau… Beetle. Din
păcate se pare că Broasca, Broscuţă sau Buburuza nu vor putea fi
comandate pe Beetle-urile din România. Şi este prea devreme pentru
a afla dacă un client român poate să-şi comande oricare din cele 20
de inscripţii disponibile oficial, cel mai probabil această
informaţie va putea fi confirmată la data comunicării preţurilor
oficiale, la începutul toamnei.

Cred că exteriorul nu este un „nou Original”. Dar interiorul
este foarte reuşit pentru că de data aceasta formele retro arată
foarte bine aduse la nivelul actual de ergonomie pe care îl oferă
un VW. Tabloul de bord are un design masculin, să spunem, este
foarte masiv şi în centrul său se pot monta trei ceasuri care
indică temperatura uleiului, a presiunii din turbină şi datele unui
cronometru. Instrumentarul de bord din spatele unui volan cu design
nou şi elemente din Golf este simplu, are vitezometrul mare
amplasat central şi flancat de turometru şi probabil cel mai mare
indicator de nivel de combustibil pe care l-am văzut vreodată. Un
detaliu superb este un al doilea torpedou, celebrul Beetle Box,
amplasat pe bord în dreptul pasagerului din dreapta, detaliu copiat
de la prima Broscuţă. În rest, donatorul de echipamente Golf şi-a
făcut treaba bine şi de data aceasta. Ergonomia este exemplară şi
nu poţi să critici multe lucruri.

Primul dintre puţinele pe care poţi să le comentezi este poziţia
de conducere, prea joasă pentru masivitatea bordului. Cred că toţi
şoferii vor folosi cu încredere reglajul pe înălţime al scaunelor.
Al doilea este prezenţa multor materiale plastice care mie îmi
amintesc de Amarok sau de Jetta, construită şi ea în Mexic alături
de noul Beetle. Discrepanţa dintre anumite zone foarte bine
finisate ale interiorului – volanul, de exemplu şi plasticele tari
şi cu aspect ieftin este prea mare. Spaţiul pentru şofer şi
pasagerul din dreapta este foarte generos, mai ales la cap. Dacă pe
locurile din faţă stau persoane cu înălţimi cuprinse între 170 şi
180 cm, este loc suficient şi în spate. La o înălţime de
1.82 metri nu am atins plafonul cu capul, am avut loc acceptabil şi
la nivelul umerilor iar genunchii nu au fost deranjaţi foarte rău
de scaunul din faţă. Pe scurt, noul Beetle este mai spaţios decât
modelul pe care îl înlocuieşte iar accesul în maşină este facil
datorită portierelor generoase fără ramă la geamuri.

Ca un amănunt foarte interesant, VW a reuşit o colaborare de
excepţie cu Panasonic şi Fender pentru construirea unui sistem de
sunet spectaculos, special şi exclusiv pentru noul Beetle. El poate
fi comandat extra împreună cu sistemele de radio opţionale şi are o
putere maximă de 400 de waţi. Pentru cei care nu ştiu, Fender
construieşte cele mai renumite chitare de pe Planetă. Un anume Jimi
Hendrix a creat magie folosind un Fender Stratocaster. Acum VW
încearcă să folosească această magie pentru a atrage mai mulţi
clienţi. Poate va reuşi.

Nu, nu am scris greşit. „Its back” este mesajul
uneia dintre machetele publicitare care vor promova noul
Beetle
. Este un joc de cuvinte care anunţă pe de o parte
revenirea maşinii cult a lui VW dar şi unul din atu-urile pe care
se bazează marca germană pentru a asigura succesul acestei noi
generaţii a maşinii care s-a vândut senzaţional şi a creat un
curent de simpatie de care nu se bucură multe alte nume importante
ale industriei auto internaţionale. Gândiţi-vă doar că
aproximativ fiecare român care locuieşte acum în ţară are unul
dintre Beetle-urile produse din 1945 până acum. Da, VW a vândut
21,5 milioane de Broscuţe.

„Its back” este o referire deloc subtilă la cea mai importantă
parte a acestei maşini. Spatele. În trecut aici era amplasat
motorul de 25, 30, 34, 40, 44 sau 50 CP. Acum aici se găseşte un
portbagaj cu o dimensiune normală pentru clasa compactă – 310
litri. Însă acesta, la fel ca şi motoarele trecutului stă ascuns
după o formă a montantului spate unică în lume, o notă distinctivă
care nu poate fi copiată,
un trademark al lui VW
la fel de puternic precum grilele lui
BMW sau Mercedes-Benz sau partea din spate a unui Porsche. VW
mizează foarte pe mult pe ideea de reinventare a originalului
Kafer, însuşi Walter de Silva spunându-le echipei de designeri că
trebuie să proiecteze un „nou original”, trebuie să evite crearea
unei maşini retro. Este greu, iar personal eu spun că este
imposibil.

Nu mai poţi desena ceva, acum, în lumea auto care să aibă
succesul formelor din trecut. Poţi doar să le adaptezi nevoilor
actuale de siguranţă, dinamică şi spaţiu. Asta încearcă de fapt VW
dar mai mult decât atât, marca germană este conştientă de faptul că
doar o clientelă feminină nu va ajuta noua Broscuţă să devină un
bestseller şi astfel insistă că aceasta este mai masculină ca
niciodată. Nu sunt convins că din punctul de vedere al designului
partea cu „mai masculină” le-a ieşit. Formele sunt mai pătrăţoase,
iar faţă de modelul precedent maşina este mai joasă şi mai lată.
Da, arată mult mai dinamic dar privită în oglinda retrovizoare
seamănă izbitor de mult cu generaţia precedentă şi doar un ochi
foarte priceput va sesiza diferenţele.

După cum spuneam, nu ai cum să inventezi acum un Beetle mai bun
decât originalul. Elementele definitorii ale modelului sunt toate
prezente – spatele, după cum am mai spus, pasajele puternic
evidenţiate ale roţilor sau farurile rotunde. Eu aş fi mers şi mai
departe. O lunetă pretzel ar fi fost genială. Sau mult crom în
partea din faţă. Aş fi bombat şi mai mult capota motorului şi aş fi
exagerat puţin şi cu formele spatelui. Noul Beetle arată foarte
bine, întoarce toate capetele pe stradă dar când unele dintre
acestea vor recunoaşte farurile de ceaţă ale lui Golf 6 sau
oglinzile retrovizoare ale lui Scirocco vor râde cu siguranţă.
Beetle-ul secolului 21 are oglinzile retrovizoare ale lui Scirocco
secolul 21. Oare cât mai costau nişte retrovizoare desenate cu
adevărat retro?!

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide