Desigur, afirmaţia „mai masculină” te duce cu gândul şi
la forţa de sub capotă nu doar la noua îmbrăcăminte desenată mai
sportiv. Ce putea fi mai frumos pentru noul Beetle decât să
primească bunătăţile de sub caroseria lui Golf GTi? Ştiu, să le
primească pe cele de dedesubtul lui Golf 5 R32. Răspuns greşit
totuşi. Noul Beetle a fost prezentat presei internaţionale
doar cu motorizarea de top de 200 CP şi 280 Nm, toate maşinile
fiind echipate cu transmisia DSG în şase trepte.
La startul vânzărilor din noiembrie în România, Beetle va
putea fi echipat cu acest motor care vine echipat exclusiv cu
transmisa DSG sau cu 1.2 TSI de 105 CP. La anul vor sosi 1.4 TSI cu
160 CP, 1.6 TDI şi 2.0 TDI. Legat de toate versiunile de până în
160 CP inclusiv, acestea vin cu o suspensie spate semi-independentă
deci dacă vreţi o experienţă dinamică apropiată de ceea ce oferă un
Golf trebuie să optaţi pentru 2.0 TSI.
Am spus „aproape de” pentru că deşi acesta este cel mai dinamic
şi sportiv Beetle construit vreodată el nu se ridică la nivelul de
fineţe sportivă a GTi-ului. Cei care au mers cu fosta generaţie vor
fi impresionaţi de noua ţinută de drum, de lipsa ruliului, de cutia
DSG sau de felul în care Beetle este în sfârşit precis în viraje.
Însă cei care au mers cu un Scirocco cu acelaşi motor sau cu
ultimul GTi vor avea un sentiment de „Hmmm, nu chiar…”.
Direcţia asistată electric nu are deloc precizia şi
răspunsul sistemului folosit în Golf. Acest lucru
afectează experienţa trăită la bordul noului model care se
dovedeşte a fi cel mai reuşit Beetle şi totuşi o maşină compactă
care nu se ridică la nivelul de rafinament de pilotaj al lui
Golf.
Asta în condiţiile în care un Beetle 2.0 TSI este mai
uşor decât un GTi şi vine echipat standard cu o suspensie sport
rigidă. Care pe străzile nu foarte perfecte ale Berlinului este cam
deranjantă pe denivelări… Foarte la obiect, cel mai rapid Beetle
accelerează de la 0 la 80 km/h în 5,4 secunde şi de la 0 la 100 în
7,5 fiind capabil de o viteză maximă de 223 km/h. Consumul mediu
anunţat este de 7,7 litri pentru 100 km parcurşi dar eu am reuşit
clasicul 10 litri/ 100 km parcurşi, o valoare corectă pentru
raportul putere/masa proprie.