Primul test cu noul BMW Seria 5 Touring

Autor: Dan Vache 23 iun. 2010 Test in premiera

BMW
Seria 5 Touring este disponibil cu două motorizări pe benzină
(523i de 204 CP şi 535i de 306
CP
) şi două diesel (520d de 184 CP şi
530d de 245 CP).

Pentru testul din Germania, am avut la dispoziţie versiunea de
bază BMW 520d Touring. Aceasta este echipată cu un motor diesel în
4 cilindri şi bloc motor din aluminiu. Propulsorul
beneficiază de o turbină cu geometrie variabilă şi un sistem de
alimentare cu injecţie directă Common Rail,
presiunea maximă de injecţie fiind de 1.800 bar.

Toate
acestea nu fac decât să propulseze maşina până la 100 km/h
în doar 8.3 secunde
(valoare valabilă şi pentru versiunea
cu cutie automată), cu 0,2 secunde mai rapid decât generaţia
precendetă 520d Toring, în timp ce viteza maximă este de
222 km/h
(220 km/h cu transmisie automată).

Cutia manuală cu 6 trepte este una foarte precisă, iar pedalele
au o dozare bună. Frânele îşi fac treaba cum trebuie,nelipsind
sistemul BMW Efficient Dynamics, care, printre multe altele, se
ocupă şi cu recuperarea energiei la frânare.

Consumul realizat în timpul scurtului test a fost de 6,8
litri/100 km,
evident ceva mai mult faţă de consumul mediu
teoretic de 5,2 l/100 km dat de constructor.
Vorbim de un parcurs de aproximativ 120 km, in mare parte
extraurban. Abordând un condus mai sportiv, consumul a crescut până
la 7 litri/100 km, ceea ce nu este rău deloc, dacă ne gândim că
maşina cântăreşte 1.785 kg.

O
experienţă interesantă a fost testarea sistemului de asistenţă
Lane Departure Warning, care acţionează numai
atunci când treci peste liniile delimitatoare ale benzii de mers,
avertizându-te prin transmiterea unor vibraţii în
volan
, senzaţie asemănătoare ca cea dintr-un joystick de
Playstation 3.

Acesta poate fi de mare ajutor atunci cand şoferul dă semne de
oboseală şi nu se poate concentra la drum, dar, în condiţii
normale, poate deveni chiar enervant. Şi, totuşi, nu este o
problema aşa de gravă, sistemul putând fi dezactivat foarte
uşor prin apăsarea unui singur buton.

Ţinuta de drum este una impecabilă, suspensia absorbind destul
de bine toate denivelările, chiar şi pe modul
Sport+
, unde am observat că DSC-ul se dezactivează
automat. BMW Seria 5 Touring se conduce extraordinar de uşor,
direcţia se simte precisă, iar tracţiunea spate te asigură de un
demaraj satisfacător, chiar şi în modul
Comfort.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide