Primul test cu noul BMW 120d

Autor: Andrei Nan 23 sept. 2011 Test in premiera

Noul BMW Seria 1 este disponibil acum doar în versiune hatchback în cinci uşi şi cu cinci motorizări. Preţurile standard pentru acestea sunt: 116i, 136 CP – 25.668 euro, 118i, 170 CP – 28.024 euro, 116d, 116 CP – 25.978 euro, 118d, 143 CP – 28.024 euro, 120d, 184 CP – 30.814 euro. Toate preţurile enumerate mai sus includ TVA.

Ca opţionale, o vopsea metalizată costă extra 688 euro, nouă nuanţe fiind disponibile. Trei nuanţe sunt standard şi nu costă extra. Pachetul Sport Line costă extra 1.980 euro şi vine cu dotări specifice fiecărui motor în parte. Celălalt pachet de personalizare, Urban Line are acelaşi preţ şi la fel, are dotări diferite pentru fiecare motorizare în parte. Pentru fiecare pachet veţi primi anumite dotări fixe dar veţi putea alege pentru altele, de exemplu combinaţia de materiale şi ornamente de interior. Mai sunt disponibile alte trei pachete – Advantage, Advantage Plus şi Drive Comfort. Ele costă 1.426, 3.100 sau 1.240 euro. Pachetele sunt foarte importante pentru noul Seria 1, o maşină scumpă în standard. Ele conţin multe dotări şi practic poţi achiziţiona o maşină echipată mediu doar alegând unul din aceste trei pachete plus unui din cele două de personalizare.

Legat de partea dinamică, toate elementele care pot transforma Seria 1 într-o Seria 1 sportivă sunt opţionale. Servotronic – 261 euro, şasiu adaptiv M – 1.146 euro, direcţie sport variabilă – 469 euro, suspensie M Sport – 354 euro. Transmisia automată Steptronic, în opt trepte, costă 2.240 euro extra sau 2.417 euro dacă vine şi cu mod sport. Puteţi opta fără cost suplimentar pentru modul de funcţionare ECO Pro al cutiei.

Noul Seria 1 are toate şansele să devină un succes de piaţă şi asta datorită părţii tehnice impecabile. Dinamica este şi ea la cel mai înalt nivel, practic nicio altă compactă nu este la fel de manevrabilă, plăcută la conducere şi sportivă. Singurul punct în minus pe care i-l pot acorda lui 120d este preţul de pornire de peste 30.000 de euro. O maşină echipată precum cea din fotografiile de aici atinge 40.000 de euro ceea ce nu este deloc puţin pentru o maşină de clasă compactă. Chiar dacă este mai spaţioasă şi mai sportivă ca niciodată, noua Serie 1 se adresează strict celor care îşi permit o a doua maşină a familiei de dimensini mai reduse, pentru oraş dar super-premium. Preţul este justificat într-o oarecare măsură de latura dinamică a maşinii şi de faptul că 70% din clienţii de Seria 1 se află la primul BMW şi pentru ei este acceptabil faptul că accesul în lumea acestei mărci este scump.

Nu este cazul noului BMW Seria 1. Este clar că maşina asta are personalitate deşi este una evoluată din prima generaţie a adevăratului model compact al celor de la BMW. Noile forme sunt desenate în spiritual actual al mărcii, proporţiile au fost păstrate şi nu uitaţi, maşina asta va arăta mereu uşor diferit de orice altceva din clasa sa, datorită tracţiunii spate care are nevoie de anumite proporţii pentru console şi mai ales partea din spate.

Pentru a ieşi din discuţiile legate de lipsa de personalizare, maşină-plictisitoare, acelaşi interior negru, anost şi gri, BMW oferă acum pachete de individualizare care îl vor face chiar şi pe MINI să pară plictisitor. Practic, cheltuind aproape 2.000 de euro transformaţi un Seria 1 într-o maşină cu aspect cool şi MINI-style – echiparea Urban sau una cu accente sportive – echiparea Sport. Ceea ce vedeţi aici în fotografii este un Urban garnisit cu toate opţionalele posibile şi imposibile. Desigur, pentru fiecare pachet în parte, anumite opţionale au un preţ special combinate cu pachetul deci de aceea o maşină 120d foarte echipată va costa 40.000 de euro şi nu 50.000. Sau mai mult…

Invariabil, ajungem la interior. La cum arată un interior echipat, pot afirma liniştit că Seria 3 este foarte învechită şi că acest interior de Seria 1 este cel mai reuşit interior din istoria clasei compacte. Materialele plastic sunt complet noi şi acum sunt moi la atingere, acest lucru întărind senzaţia de premium. Desenul tabloului de bord este simplu, totul este ergonomic şi parcă totuşi nimic nu mai este plictisitor în interiorul Seriei 1. Echipările special au un cuvânt important de spus la acest capitol datorită finisărilor pe care le aduc cu ele dar designul, materialele şi felul în care te simţi în maşină fac din acest interior un exemplu bun de dat şi de urmat. Poziţia de conducere este în continuare joasă şi sportivă dar scaunele sunt mult mai confortabile. Creşterea de spaţiu pentru pasagerii din spate este mai vizibilă decât aş fi crezut, ai mai mult loc la genunchi, exact acolo unde era nevoie. Spaţiul la cap şi umeri este bun iar bancheta este mai confortabilă decât cea a generaţiei precedente. Singurul inconvenient – uşile spate sunt înguste, accesul în maşină este îngreunat de acest lucru. În concluzie, mai bine vă urcaţi la volan. Explic mai departe de ce.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...
Tags:



Comentarii
Inchide