Primul contact cu noul Citroen DS4
Odiseea DS continuă, după Citroen DS3, cu noul model Citroen DS4, bazat tehnic pe Citroen C4. Şi care, de altfel, aş putea spune că e pur şi simplu un C4 care arată lifestyle şi total diferit de orice la ora actuală în clasa compactă. Practic, nu are un rival direct din punct de vedere al concepţiei, fiind o mixtură de mai multe stiluri.
Citroen DS4 a fost prefigurat de conceptul DS High Rider, un coupe-crossover compact, care părea o completare normală a micului DS3, rivalul francez al lui Mini. Modelul de serie, însă, nu e un coupe-crossover, ci doar arată ca un hot-hatch cu două uşi şi un aspect mai impunător.
Secretul constă în soluţia disimulării mânerelor portierelor spate, la fel ca în cazul lui Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic sau Seat Leon. Însă designerii lui DS4 au apelat la un mic artificiu: sublinierea liniei laterale a gemurilor cu o baghetă cromată continuă. Astfel, aproape că nici nu îţi dai seama de decuparea portierei din spate.
VEZI DIMENSIUNILE EXTERIOARE ŞI INTERIOARE ALE LUI CITROEN DS4
Dacă ideea de coupe a fost rezolvată interesant, cea de crossover se bazează pe bosajele proeminente ale roţilor, mai ales în spate, precum şi prin multe detalii care imprimă robusteţe maşinii. Deşi înălţimea lui DS4 este normală pentru clasa compactă, maşina reuşeşte să pară mai înaltă, iar jantele de 19 inch îţi dau impresia unui mic SUV musculos.
Totuşi, DS4 nu este nici coupe, având 4 portiere şi un caracter util suficient de bun, nici crossover, neavând serioase capacităţi de trecere pe teren accidentat. Este pur şi simplu o maşină de categorie compactă, dar mult diferenţiată de Citroen C4.