În privinţa bugetului, nu pot face nici o afirmaţie pentru
moment, deoarece noul Citroen DS4 urmează să fie lansat
oficial pe piaţa noastră doar la finalul lunii iunie.
Totuşi, ştim că preţul de bază va fi de 19.900 euro, valabil pentru
versiunea de intrare în gamă, de 1,6 litri şi 120 CP – adică mai
mult cu 2.600 euro faţă de C4 cu aceeaşi motorizare.
Prin Citroen DS4, francezii se apropie destul de mult de
segmentul maşinilor compacte premium, diferenţiind acest nou model
destul de clar faţă de C4, care preia, astfel, rolul de familistă
cuminte şi mult mai sobră. În opinia mea, lui DS4 i se
potriveşte ca o mănuşă motorul turbo de 200 CP, iar din meniu nu ar
trebui să lipsească superba tapiţerie de pe bord şi scaunele cu un
design inedit, responsabile de atmosfera interioară
haute-couture.
Estimez că un astfel de model de top ar porni de la circa 25.000
euro, adică un nivel similar cu frumoasa Alfa Romeo Giulietta 1.8 T
(235 CP) sau cu al modelului premium BMW 120i (170 CP) ori cu al
hatch-coupe-ului Volkswagen Scirocco 2.0 TSI (210 CP). Adică
DS4 reprezintă pretenţiile în creştere ale celor de la
Citroen.
Pretenţii, oare, justificate? În general, da. Cu excepţia unor
carenţe de ordin practic (raportat la hatchback-urile cu 5 uşi),
pot spune că noul Citroen DS4 este un model suficient de
inedit în peisajul actual, intrând fără probleme în categoria
life-style. Totuşi, cred că le va atrage atenţia mai mult
celor pentru care nu brandul este important, ci look-ul exterior,
atmosfera interioară şi detaliile mai extravagante.
Capitole la care Citroen DS4 şi-a făcut temele într-un mod
destul de inedit şi foarte elegant. Ca o remarcă personală, nu cred
că mă încadrez în targetul lui Citroen DS4, dar sunt sigur de un
lucru: îmi place foate mult cum arată negru. Şi mai îmi
place originalitatea sa lipsită de opulenţă, fiind o maşină cu gust
pentru cei cu gusturi.