Primul contact cu noul Citroen DS4

Autor: Oraan Mărculescu 29 mai 2011 Test in premiera

Cu ocazia test-drive-ului oficial de la Barcelona, am
avut parte de două motorizări, ambele de top: motorul turbo de 200
CP, respectiv dieselul de 163 CP
. Fiecare propulsor îi
conferă un altfel de caracter lui DS4, dar, sincer, cel mai
potrivit este motorul pe benzină.

Motorul turbo de 200 CP de pe DS4 are un sound remarcabil si un raspuns bun la accelerare


VEZI DATELE TEHNICE ALE
VERSIUNILOR CITROEN DS4 PE BENZINĂ

Este vorba de un propulsor de 1,6 litri, cu injecţie
directă şi cu tehnologie twin-turbo, capabil de 200 CP între 5.500
şi 6.800 CP
. Adică un raport de 125 CP/litru, ceea ce sună
foarte bine pentru amatorii de peformanţe. Mai mult, cuplul motor
maxim are o valoare bună, de 270 Nm, obţinută pe o plajă largă de
turaţii, între 1.700 şi 4.500 rpm.

În practică, faptul că ai parte de un cuplu foarte bun
încă de la turaţii aşa de joase înseamnă un răspuns prompt la orice
apăsare a pedalei de acceleraţie.
Sistemul twin-turbo este
responsabil pentru răspunsul excelent la aproape orice regim de
turaţie, aşa încât DS4 THP 200 nu te lasă baltă în cazul
depăşirilor fulminante.

Maneta cutiei manuale este placut de manevrat, cu o timonerie exacta

Inginerii au apelat la o mică găselniţă, dar cu mari efecte în
domeniul simţurilor: membrana din admisie îi conferă
motorului un sound aproape racing,
ceea ce te face să
crezi că eşti la volanul unei sportive cu motor V6. Delicios
sunetul în cazul retrogradărilor, când aproape că te simţi ca un
mic Loeb.

Tabloul mai este completat de o cutie de viteze manuală, cu şase
rapoarte, bine etajată. Însă marele avantaj al acesteia
ţine mai mult de timoneria exactă a manetei schimbătorului, dar şi
de uşurinţa de acţionare
a acesteia. Practic, motorul
turbo împreună cu această cutie te vor face să cauţi cât mai multe
trasee virajate, unde să exploatezi cât mai mult a doua şi a
treia.

Volanul lui DS4 THP 200 este tare, barbatesc, dar cu un diametru cam mare

În dorinţa de a-i conferi maşinii o notă sportivă,
direcţia este mai puţin asistată, aşa încât volanul se
simte mai tare, mai bărbătesc
. Ceea ce ar fi fost perfect
dacă diametrul său nu ar fi fost prea mare (ceea ce e un dezavantaj
în virajele foarte strânse), mai ales că feedback-ul e minim din
cauza asistării electronice. În plus, la manevrele de parcare sau
la vitezele mici în oraş, volanul pare cam greoi, ceea ce s-ar
putea să nu prea fie pe placul domnişoarelor.


VEZI DATELE TEHNICE ALE
VERSIUNILOR CITROEN DS4 DIESEL

Situaţia se schimbă în cazul motorizării diesel 2.0 HDi,
de 163 CP. Servodirecţia este mai moale
, ceea ce înseamnă
o manevrare a volanului mai fără griji în situaţiile uzuale, dar
reversul medaliei este o precizie perfectibilă într-un tempo mai
ridicat, pe viraje.

Motorul diesel de 163 CP de pe DS4 este doar normal, nefiind asa agreabil ca turbo-ul de 1,6 litri

Oricum, dieselul nu se ridică la nivelul turbo-ului pe benzină
ca feeling. În primul rând, sună ca un diesel, neavând
rafinament sportiv – singurul avantaj ţine de silenţiozitatea bună
la vitezele mai mari.
Pe urmă, cuplul motor maxim de 340
Nm, chiar dacă e mai bun decât la benzinar, se obţine pe o plajă
redusă, între 2.000 şi 3.000 rpm, ceea ce afectează progresivitatea
răspunsului la acceleraţie.

Sincer, motorul diesel e departe de doza de fun şi
adrenalină a turbo-ului de 200 CP, având un răspuns normal pentru
caracteristicile sale
: cam fără suflu sub 2.000 rpm şi
puţin cam brutal în răspuns în zona de cuplu maxim. În plus,
etajarea cutiei cu 6 trepte pare îndreptată mai mult spre un stil
calm de conducere, nu zvăpăiat.

Citroen DS4 ofera un bun compromis intre confort si stabilitate, fiind mai rigid decat C4

În ce priveşte suspensia, inginerii afirmă că trenul de rulare
al lui DS4 a primit o setare mai rigidă decât la Citroen C4, ceea
ce se simte şi în realitate. DS4 reuşeşte să ofere un
compromis satisfăcător între confort şi stabilitate, dar accentul
cade pe a doua caracteristică
, lucru care se observă în
curbe, dar şi pe denivelări.

Ca stabilitate, atât versiunea pe benzină, cât şi cea diesel se
comportă mulţumitor în curbe, ESP-ul intervenind progresiv, iar
caracterul subvirator e destul de uşor de controlat.
Trecerea peste denivelări e destul de seacă, dar scaunele
moi salvează situaţia
, iar DS4 rămâne suficient de
confortabil. Atenţie, însă, nu se pretează la macadam, chiar dacă
alura de crossover vă îmbie la aşa ceva.

Cu motorul turbo de 200 CP, Citroen DS4 este o masina foarte agreabila si placuta

Per total, Citroen DS4 nu e o maşină sportivă, dar
dovadă de un caracter dinamic plăcut, mai ales dacă ne referim la
motorizarea turbo pe benzină
, care te gratulează şi cu un
sound entuziasmant. Este destul de clar că inginerii i-au avut în
minte nu pe fanii lui Loeb, ci pe şoferii obişnuiţi, pentru care
„rapid” e cam maximul pe care îl vor de la dinamismul unei maşini
din punct de vedere al performanţelor.


În final, iată conluziile primului
test-drive cu Citroen DS4

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide