Primul contact cu noul Chevrolet Orlando
Cred că, pentru moment, acesta e marele neajuns al lui
Chevrolet Orlando: nu cunoaştem detaliile referitoare
la preţuri şi dotări. Informaţii pe care le vom afla doar la
începutul lui 2011, când maşina va fi lansată oficial şi
pe piaţa din România.
VEZI
GALERIA MULTIMEDIA CU CHEVROLET ORLANDO
Ştim, totuşi, că preţul de bază al lui Chevrolet Orlando
este de 14.790 euro, valoare valabilă pentru motorizarea
pe benzină, de 1,8 litri şi 141 CP. Preţ care include TVA-ul. Şi
care înseamnă o echipare de bază din care nu lipsesc 6 airbaguri,
sistemul de control al stabilităţii ESC, geamuri şi oglinzi
electrice, aer condiţionat şi radio-CD cu MP3 player. Plus cele
două locuri suplimentare, oferite standard.
Nu îţi trebuie prea mult de analiză pentru a trage
concluzia că e o ofertă mai mult decât interesantă. Cea
mai scumpă versiune
Dacia Logan MCV (cu motor pe benzină de 1,6 litri de 105 CP)
costă aproape 13.000 euro. Adică Orlando, cu un motor pe benzină
mai potent, cu un interior mult mai reuşit, un comportament rutier
superior şi dotări cel puţin la acelaşi nivel este cu mai puţin de
2.000 euro mai scump. În versiunea de bază!
Dacă ne referim la versinea diesel a lui Orlando, deocamdată
ştim doar că motorul de 131 CP are un preţ de pornire de
17.490 euro. Un joc de cifre faţă de cei 14.790 euro ai
versiunii pe benzină… Sau, mai degrabă, o diferenţă de 2.700
euro, destul de mare la prima vedere, dar care se justifică dacă ne
gândim la avantajele unui diesel în condiţii de încărcare maximă a
unei astfel de maşini. Cât e preţul pentru dieselul de 163 CP? Nu
ştim încă, dar putem estima că surplusul nu va fi aşa de
mare, iar un Orlando 2.0 diesel 163 CP va costa în jur de 18.000
euro.
Ce mă interesează mai mult pe mine, însă, este cât costă un
Orlando diesel având cutie automată. Dacă preţul acestei versiuni
va fi de circa 20.000 euro, înseamnă că Chevrolet va avea cea mai
atractivă ofertă de familistă confortabilă cu 7 locuri de pe piaţă.
Chiar dacă nu cea mai arătoasă, cea mai spaţioasă, cea mai dinamică
sau cea mai economică, Orlando 2.0 diesel A/T ar fi, de
departe, o maşină de familie foarte convenabilă în clasa
ei.
Dar acest lucru va deveni o certitudine doar când vom afla
preţurile tuturor versiunilor şi ale dotărilor opţionale. Până
atunci, Orlando se pare că-şi va ţine în şah nu doar concurenţa,
dar şi potenţialii clienţi familişti. Pentru că, la primul
contact, Chevrolet Orlando s-a dovedit o maşină mult mai
surprinzătoare decât credeam.