Primul contact cu noul Chevrolet Orlando

Autor: Oraan Mărculescu 09 dec. 2010 Test in premiera

Cine este deja familiarizat cu interiorul lui Chevrolet Cruze,
nu va fi mirat de preluarea multor elemente (volan, butoane) şi
idei de design de la berlină. Mai interesant este faptul că
planşa de bord a lui Chevrolet Orlando reuşeşte, totuşi, să fie
foarte originală
, dar şi să ofere un bun nivel al
calităţii.


VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU
CHEVROLET ORLANDO

Consola centrală, de tip „cascadă”, se prelungeşte, într-un
unghi înclinat, până la baza tunelului central, oferind un
acces comod la toate comenzile şi butoanele de pe ea
.
Butoanele sunt mari şi lizibile, iar împărţirea lor destul de
ergonomică, dar tot mai sunt unele mici observaţii de făcut: de
pildă, butonul „off” pentru climatizare ar trebui plasat mai
vizibil, la fel fiind cazul şi pentru butonul „Back” al meniului de
navigaţie.

Desi are multe elemente preluate de la Cruze, Chevrolet Orlando are un interior original

Probă de iq: cum se accesează spaţiul de depozitare de sub
ecranul generos al sistemului de navigaţie? Nu e simplu să îţi dai
seama din prima (nici nu îţi dai seama care e, de fapt, butonul de
acţionat), dar surprinde cât de generos este acest „buzunar
secret”
, în care găsim şi mufe pentru USB.

Totuşi, în cazul unor cabluri pentru unele device-uri, se
observă că plasarea mufei nu e chiar fericită, iar clapeta nu se va
putea închide. Dar, per ansamblu, este o idee
excelentă
, care aş putea spune că rivalizează ca şi
caracter inedit cu „consola subţire” pe care o găsim la Volvo.

Chevrolet Orlando ofera o idee inedia: un buzunar ascuns in consola centrala

Spaţiile de depozitare sunt foarte multe în interiorul
lui Orlando
, maşina fiind pregătită pentru doleanţele de
vacanţă ale familiştilor. Dar şi numărul de locuri este mare,
Orlando oferind standard al treilea rând de
locuri
. Şi nu vă gândiţi la nişte strapontine – nicidecum,
vorbim de două scaune aproape la acelaşi nivel cu locurile de pe
bancheta de pe rândul doi. Adică spătar mare şi lăţime generoasă,
doar şezutul fiind mai scurt.

Nu cred că exagerez dacă afirm că Orlando şi-a făcut
bine temele la capitolul
maşini de familie cu 7 locuri.
Monovolumele compacte cu şapte locuri au de ce să îşi facă griji,
deoarece pe al treilea rând de scaune din Orlando încap şi
persoanele adulte. Am încercat să văd care ar fi nivelul de confort
în spate şi singurul lucru care se poate reproşa este spaţiul mic
la genunchi, dar, oricum, peste ceea ce oferă concurenţa. Sunt
sigur că, dacă vorbim de copii de până la 14 ani şi până la
1,60 metri, drumurile lungi nu se transformă în
corvoadă
.

Orlando ofera standard doua locuri foarte generoase in spate

Accesul la locurile din rândul al treilea este suficient de
facil, deoarece fracţiunea de banchetă de pe rândul al doilea se
rabate dintr-o singură mişcare, la fel ca în cazul lui Chevrolet Captiva. Atâta doar că trebuie să fie
un impuls hotărât pentru ca şezutul să se ridice imediat după
rabatarea spătarului. Faţă de Captiva, garda la sol a lui
Orlando e mai mică, deci urcarea în spate e mai facilă
.
Însă rămâne valabilă atenţionarea legată de suporţii banchetei de
pe rândul doi, în care copiii mai neatenţi s-ar putea lovi.

În configuraţia cu 7 locuri, portbagajul lui Chevrolet Orlando
rămâne aproape infim, în jur de 100 de litri. Dar, din fericire,
există un buzunar foarte generos în podea, în
spatele scaunelor de pe rândul al treilea, aşa încât o ieşire la
picnic sau la cumpărături cu toată familia nu e deloc o
problemă.

Chevrolet Orlando ofera o modularitate buna si un spatiu interior suficient pentru bagaje

O problemă, însă, poate fi locul de depozitare al
copertinei pentru bagaje
: să spunem că mergi la şcoală
să-ţi iei copiii, dar mai apare vecina cu copilul, care te roagă să
îi iei şi pe ei – ai două locuri suplimentare, dar nu ai unde să
pui ruloul copertinei de bagaje. Aşa încât acest obiect mai bine îl
ţii permanent acasă sau în garaj…

Am remarcat la început că Orlando e cam pătrăţos. Acest lucru
devine un mare avantaj, dacă vrei să cari obiecte voluminoase.
Rabatarea spătarelor din rândurile doi şi trei duce la o suprafaţă
destul de mare de încărcare, iar volumul interior
disponibil ajunge la 1.500 litri. Suficient, mai ales că hayonul e
destul de lat
, chiar dacă marginea de încărcare ar fi
putut fi mai joasă.

Deşi Chevrolet Orlando este
oferit cu două motoare, unul pe benzină şi celălalt diesel, am
decis să merg pe mâna dieselului. Mai ales că opţional se oferă şi
cutie de viteze automată –
vezi pe pagina următoare

Interiorul lui Chevrolet Orlando ofera 7 locuri comode, fiind o buna masina de familie

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide