Până când importatorul va comunica toate preţurile şi dotările noului Opel Mokka, ştim că noul crossover german porneşte de la 16.790 euro cu TVA, preţ valabil pentru varianta de motorizare pe benzină de 1,6 litri şi 115 CP.
Adică Opel Mokka e departe de a fi moca… (nu se putea să ratez momentul cu o poantă de acest fel!). Pe de altă parte, cel mai ieftin Mokka costă mai puţin cu peste 5.000 euro faţă de cel mai ieftin Opel Antara, fratele mai mare, care face parte din categoria SUV-urilor compacte.
În ce priveşte concurenţa, Nissan Juke, având un motor similar, costă 15.490 euro (cu 1.300 euro mai puţin), în timp ce Mitsubishi ASX porneşte de la 17.990 euro (cu 1.200 euro mai mult). Adică Opel Mokka este plasat convenabil în segmentul său, cel puţin dacă ne raportăm la preţurile de bază.
Nu trebuie uitat faptul că Mokka oferă o serie de dotări moderne, cum ar fi camera frontală Opel Eye de generaţia a 2-a, cu multiple funcţii de siguranţă (recunoaşterea semnelor de circulaţie sau semnalarea depăşirii involuntare a benzii) sau farurile adaptive AFL+.
ESP-ul presupune prezenţa atât a unei funcţii de asistenţă în urcare, cât şi de una cu rol similar sistemelor Hill Descent Control, pentru coborârile abrupte. Pe lângă care mai amintesc scaunele ergonomice AGR (aprobate de asociaţia medicilor ortopezi din Germania) sau un sistem unic, FlexFix – suportul integrat, care poate transporta până la 3 biciclete.
În concluzie, pot spune că Opel Mokka m-a convins că e un crossover reuşit, care ”riscă” să devină un best-seller pe piaţa europeană – de altfel, oficialii se bucură să anunţe că deja maşina a depăşit 40.000 de pre-comenzi, deşi încă nici nu au început livrările!
Una peste alta, cei de la Opel s-au mişcat suficient de repede, iar Opel Mokka demonstrează că e maşina potrivită la locul potrivit, apărută la timpul potrivit, într-un segment care se va aglomera foarte rapid.
DATE TEHNICE OPEL MOKKA (click pe poză pentru mărire):