Primele impresii de la volanul lui Opel Mokka, proaspătul crossover Opel

Autor: Oraan Mărculescu 30 oct. 2012 Test in premiera

DESIGN EXTERIOR

Încă de la primul contact, fie că vorbim de poze cu maşina, fie că eşti în faţa ei, Opel Mokka te face să o simpatizezi fără rezerve. Singura surpriză ţine doar de dimensiuni, deoarece Opel Mokka nu e aşa de buburuză cum mă aşteptam.

Având o lungime de 4,28 metri şi o înălţime de 1,65 metri, Opel Mokka aproape că rivalizează cu maşinile normale de clasă compactă, dar forma ei o încadrează fără nici o discuţie în categoria SUV-crossover.

De fapt, Mokka nu este altceva decât primul concurent serios pentru Nissan Juke, faţă de care principalul avantaj îl reprezintă stilul foarte echilibrat, care cu siguranţă va plăcea tuturor, fiind exclus să provoace reacţii extreme de genul ”you love it or you hate it”.

În plus, nu trebuie să fii fan Opel pentru a-ţi da seama ce marcă produce această maşină, deoarece Mokka are o parte frontală nu doar dinamică şi expresivă, ci şi care respiră o puternică imagine de marcă. Impresia mea este că femeile vor fi atrase mai mult de acest crossover, iar oficialii îmi sprijină afirmaţia aşteptându-se ca publicul feminin să reprezinte 60% din totalul clienţilor.

Aşadar, de la prima vedere pot spune că Opel Mokka mi-a plăcut, dar mi-a atras atenţia un detaliu: distanţa foarte redusă de la spoilerul faţă până la pământ, care parcă nu se potriveşte cu termenul ”crossover”, ce să mai vorbim de ”SUV”. Soluţia ţine de aerodinamică, deoarece maşina se presupune că va fi folosită preponderent pe asfalt, nu pe teren accidentat.

HABITACLU ŞI SPAŢIU INTERIOR

În interiorul lui Mokka mă aşteptam să dau de o ambianţă similară celei din Corsa – din moment ce oficialii încadrează Mokka în categoria crossoverelor sub-compacte. Însă nu mică mi-a fost surpriza să descopăr o planşă de bord care îmi amintea puternic de Astra.

Indicatoarele de bord, cu marile ecrane rotunde care încadrează displayul computerului de bord, volanul cu o formă elegantă inconfundabilă şi butoanele pentru cruise-control şi multimedia, displayul color din partea superioară a bordului sau comenzile de pe consola centrală, pentru instalaţia multimedia şi cea de climatizare automată – toate sunt preluate de la Astra.

Atâta doar că, maşina fiind mai înaltă, aeratoarele sunt plasate pe orizontală, sub displayul central, iar la baza consolei e un spaţiu de depozitare mai spaţios. În plus, tot acolo au fost plasate butoanele foarte mari pentru noile sisteme de siguranţă (senzorul de parcare faţă/spate, Lane Departure Assist şi Hill Descent Control), alături de butonul ”ECO” (de la care se poate decupla sistemul Auto start/stop al motorului).

Per ansamblu, locul şoferului te gratulează cu destul de mult confort şi spaţiu, iar ergonomia e la cote bune – deşi în continuare butoanele de pe consola centrală mi se par cam aglomerate, chiar dacă, teoretic, amenajarea lor e logică. E clar nevoie de mai mult timp de acomodare decât cele câteva ore în care am condus maşina în scurtul test de presă din Germania.

Pe de altă parte, nu e greu să te obişnuieşti cu multitudinea spaţiilor de depozitare, mai ales dacă eşti genul care îşi împrăştie diversele mărunţişuri prin toată maşina. De remarcat apariţia celui de-al doilea torpedo în faţa pasagerului, precum şi buzunarul foarte generos de pe consolă, alături de cele două spaţii pentru băuturi – aici, însă, am o mică remarcă: mânerul frânei de mână este situat foarte aproape de eventualele sticle, ceea ce jenează manevrarea lui.

În spate, bancheta are o lăţime bună, iar spaţiul pentru picioare este rezonabil pentru cei 2.555 mm ai ampatamentului. Practic, doar două persoane stau confortabil pe banchetă, a treia fiind de preferat să fie copil, deoarece tunelul central nu e de neglijat.

Portbagajul de 356 litri reprezintă o surpriză plăcută, fiind aproape la fel de mare ca al lui Astra şi având atât o formă geometrică simplă, cât şi o modularitate bună, graţie spătarului rabatabil asimetric al banchetei – caz în care spaţiul pentru bagaje creşte până la aproape 1.400 litri.

Una peste alta, Opel Mokka are un interior reuşit pentru un crossover sub-compact, îmbinând stilul elegant regăsit pe cele mai recente modele Opel şi un caracter practic suficient de bine studiat, în condiţiile unui nivel al calităţii bun.

Câteva impresii despre cum merge noul Opel Mokka, pe pagina următoare

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide