E500
Cabrio este cel mai frumos cabriolet Mercedes-Benz. Are soft-top,
putere şi un sex-appeal fantastic. Dar este extrem de scump, ceea
ce îl va face o pasăre rară pe străzile din România. Diferenţa de
preţ dintre E350 şi E500 este de 15.000 de euro (57.596 euro –
72.471 euro, TVA inclus), în condiţiile în care de la 0 la 100 km/h
cu un E500 eşti cu 1,5 secunde mai rapid.
Viteza maximă este aceeaşi. Deci, 1,5 secunde mai puţin costă
15.000 de euro. Lăsăm la o parte sunetul de V8 aspirat care face
toţi banii şi evident senzaţiile mai tari oferite de un motor de
388 CP.
Asta pentru că imediat ce mergi cu un E-Klasse Cabrio te vei
îndrăgosti de cât de bine de simţi în maşină, cât de frumos şi
silenţios rulează şi nu în ultimul rând de cât de frumos se uită
lumea la tine pentru că te afli în probabil, cel mai frumos
cabriolet din lume.
Un E500 Cabriolet nu merită decât dacă chiar îţi doreşti şi permiţi
să cheltuieşti banii pe un V8. E-Klasse Cabrio este atât de reuşit
conceptual şi fizic încât nu mai contează dacă sub capotă ai un
motor mai mic. Oricum, opţionalele care îţi vor face viaţa mult mai
frumoasă vor însuma 15.000 de euro, deci mai bine te abţii de la un
motor mare în favoarea luxului maxim pe care ţi-l poate oferi
Mercedes-Benz pentru acest model.
Forever
cabrio înseamnă forever young. Pentru că senzaţiile pe care le
trăieşti într-un cabriolet nu pot fi echivalate decât un alt drum.
Tot într-un cabriolet. Am cunoscut oameni care au spus că nu se
urcă în decapotabile pentru că şansele de a muri când maşina se
răstoarnă sunt foarte mari.
Sau persoane care refuză ideea de a cumpăra o decapotabilă pentru
că au primit ei pe mail cândva fotografii cu maşini cu soft-top-uri
sfâşiate de diverşi nemernici. Am veşti din România anului 2010. Nu
mori dacă te răstorni cu un cabrio, este foarte greu să răstorni
unul şi nemernicii care tăiau soft-top-uri au fost arestaţi de
mult. Deci, este momentul fie să inventaţi alte motive pentru a nu
cumpăra o decapotabilă fie chiar să achiziţionaţi una.
Oferta este acum completă în segmentul cabrioletelor de clasă
medie-mare. Audi A5 este nou, BMW Seria 3 CC este disponibil acum
în România cu facelift, iar Lexus 250C şi Infiniti G37 Cabrio pot
fi şi ele comandate. Lipseşte un nume din lista de mai sus. Oh, da.
Cel mai frumos cabriolet din lume, noul CLK, a.k.a. E-Klasse
Cabrio.
Noul CLK nu este o exprimare total greşită din punct de vedere
tehnic deoarece la fel ca vechiul model ce purta această
titulatură, coupe-ul şi cabriolet-ul de clasă medie al lui
Mercedes-Benz sunt construite pe platforma lui C-Klasse. În trecut,
CLK, poziţionat între C şi E, folosea aceeaşi soluţie tehnică a
împrumutului unei platforme cu ampatament mărit de la
C-Klasse.
Pentru eficientizarea costurilor dar şi pentru a economisi
kilograme preţioase, noua generaţie de CLK, rebotezată E Coupe
pentru sporirea interesului maselor către acest model, este şi ea
construită pe platforma lui C. Ambele modele, C şi E-Klasse Coupe
sunt construite la Bremen.
Mai nou şi versiunea Cabrio este produsă în aceeaşi fabrică,
folosind platforma Coupe-ului, deci, noul E Cabrio este, dedesubt
un C-Klasse. Limuzina clasei E este construită la Sindelfingen,
platforma sa fiind uşor diferită de cea a Coupe-ului şi
Cabrioletului, fiind evident mai grea.
Diferenţele de comportament dinamic sunt însă foarte mici între un
Cabriolet şi un Coupe şi la fel, între un Coupe şi o limuzină. Avem
însă de-a face cu cel mai bun cabriolet cu patru locuri construit
vreodată de Mercedes.