Porsche Panamera – test in RO

Publicat: 08 04. 2010, 13:31

Foarte
sincer, mă bucur că am condus Panamera prima oară în România.
Pentru că noi aici trăim, şi pentru că aici vor conduce maşina cei
care vor opta pentru a avea aşa ceva în garaj. Sau, în dulcele stil
românesc, în faţa casei.

Iar diferenţele dintre a conduce o maşină sport în România, zi de
zi, şi a face acelaşi lucru într-o ţară cu climă caldă tot anul şi
şosele care nu se distrug o dată la trei luni, subliniază distanţa
dintre o achiziţie corectă a unei maşini şi una care doar să îţi
mănânce banii şi sufletul.

Panamera nu este o limuzină. Panamera este un Porsche creat, cred,
special pentru a produce controversă după ce Cayenne a trecut de
toate criticile şi a fost îmbrăţişat de oamenii care contează –
clienţii. Nu sunt sigur că acelaşi lucru se va întâmpla şi cu
Panamera.

Şi nu din cauza crizei. Ci pentru că, pur şi simplu, Cayenne este o
maşină cu performanţe senzaţionale, care a atras clienţi dintr-o
clasă oricum aflată în creştere, un segment în care a oferi ceva
deosebit, scump şi exclusivist însemna automat succesul. Şi astfel
Cayenne a devenit premiant şi a făcut din Porsche o marcă mai mult
decât profitabilă, capabilă să lanseze fără emoţii o maşină precum
Panamera. Care, după cum spuneam, nu este o limuzină.


Este totuşi prima limuzină Porsche, o creaţie mai mult decât
interesantă, curajoasă şi exclusivistă. Închipuie-ţi că intri cu
maşina asta într-o parcare plină de Jaguar-uri, Aston Martin,
Lamborghini, Ferrari, Mercedes, Audi, BMW sau Bentley.

Toţi, dar absolut toţi vor întoarce capul după tine. Pentru că
maşina ta sună precum cele mai puternice de acolo şi arată atât de
excentric, încât cei cu Lambo se vor scărpina puţin în moalele
capului. Într-o lume în care a avea bani şi o altfel de maşină
înseamnă totul, Panamera este exact ce trebuie.

Vorbim despre primul Porsche cu patru locuri şi trebuie să vă spun
că aceste patru locuri sunt veritabile. Cu greu faci diferenţa
dintre scaunele faţă şi cele din spate, iar spaţiul este la fel de
mare pentru toată lumea. Pentru că Panamera este o maşină uriaşă.
Este atât de lată, încât pe străduţele strâmte din Bucureşti,
parktronic-ul ţipa de zor pentru că, pur şi simplu, eram foarte
aproape de maşinile parcate pe laterale.


Aşezată lângă un Serie 5, Panamera arată de parcă ar fi mai lată,
mai lungă şi mai scundă cu câte un metru. Şi privită din faţă,
lângă un S-Klasse, parcă te cheamă la un showroom să ţi-o cumperi
imediat. Am vorbit de Serie 5 şi S-Klasse, pentru că Panamera
împuşcă doi iepuri dintr-o lovitură. Poţi să ţi-o cumperi în loc de
un M5 şi, la fel de bine, în loc de un S. Preţul cuprins între
100.000 şi 150.000 de euro, în funcţie de motor şi echipări,
justifică această poziţionare, la fel şi performanţele
motoarelor.

Personal, trebuie să recunosc că nu am fost un fan Cayenne, dar,
după facelift, maşina a început să îmi placă serios, tocmai pentru
că arată oarecum ciudat, altfel decât un X5 sau un ML. Acum, trec
prin aceleaşi momente cu Panamera. Să vedem cât timp va trebui să
treacă pentru a începe să îmi placă cum arată. Dacă va începe să
îmi placă…

Deşi formele sale ciudate, în lumea limuzinelor şi a maşinilor în
general, sunt extrem de spectaculoase din interiorul maşinii.
Aripile spate evazate puternic, în forma Porsche, şi spatele arcuit
plus capota motorului lungă şi bombată serios pe laterale îi oferă
şoferului un spectacol unic.