Porsche Panamera Diesel – primul test în România

Autor: Dan Vache 16 aug. 2011 Test in premiera

Panamera diesel este o maşină surprinzătoare. Este foarte scumpă, atât ca bază cât şi ca versiune echipată serios. De la 90.000 de euro, ea poate ajunge uşor la peste 110.000 euro. Pentru cei cărora li se pare că imaginea, marca şi exclusivismul înseamnă totul, asta nu va conta. Ţinuta de drum, direcţia, suspensiile, consumul, antifonarea şi interiorul sunt de nota 10 plus. Confortul este depunctat de scaune, nu de suspensie, iar acest lucru poate fi la final încă un punct în plus pentru partea tehnică a maşinii.

Poţi privi multe maşini drept concurent pentru Panamera diesel, dar, sincer, cred că niciuna dintre ele nu va întoarce atât de multe capete, nu te va face să te simţi atât de special şi nu îţi va produce atât de multe zâmbete de satisfacţie la drum când îţi va dovedi că este mult mai capabilă decât poţi tu să controlezi.

Numai eu ştiu ce sentimente m-au încercat după ce am aflat de lansarea oficială a primului Porsche diesel din istorie. Fosta generaţie de Cayenne a primit diesel-ul 3.0 TDI la câteva luni după ce oficialii mărcii declarau, la conferinţa de presă prilejuită de lansarea modelului cu facelift, că un Porsche va fi oricum, dar niciodată diesel. Niciodată să nu spui niciodată.

Diesel-ul a venit pentru Porsche ca o gură mare de aer după două bazine olimpice înotate pe sub apă. Asta deoarece în timpul crizei oamenii cu bani au continuat să-şi cumpere maşini scumpe, dar au început să se gândească la costurile de după. Şi astfel diesel-ul de trei litri de sub capota SUV-ului Porsche a devenit vedetă, pentru că, să fim serioşi, un Cayenne diesel te face vedetă într-o parcare plină cu X5, ML sau Q7. Pentru că este mai scump, mai rar, mai exclusivist şi pentru că, orice model va scoate firma asta vreodată, el va avea un procentaj mare din vânzări asigurat de cei care cumpără sigla înainte de orice altceva.

Lăsându-i la o parte pe puriştii foarte bogaţi ai mărcii, Cayenne diesel a scris istorie şi în România. Noul model se vinde foarte bine cu acest motor sub capotă şi, dacă nu ar fi fost el, vânzările de Cayenne S şi Turbo, 911 sau Boxster nu ar fi ajutat foarte mult marca.

O gură şi mai mare de aer a primit Porsche la lansarea lui Panamera. Atât la nivel mondial, cât şi în România. Însă la fel, oricât de strălucitoare şi exclusivistă ar fi sigla, oricât de rapidă ar fi maşina, există o categorie de clienţi care cumpără A7, CLS, A8 sau S-Klasse diesel, cu motoarele de trei litri. Panamera diesel este menit să fure din această clientelă. Sigur că sună foarte ciudat: şi Panamera – limuzina Porsche, şi diesel – Porsche diesel din nou. Iar de data asta şi limuzină. Dar vremurile deja s-au schimbat sub ochii noştri şi, cum avem maşini ca Seria 5 GT, sau vom vedea curând CLS Shooting Break, pe mine, unul, nimic nu mă mai miră. Doar mă fascinează.

Panamera diesel are în România un preţ de pornire de 89.047 euro cu TVA. Deşi oficialii mărcii îl poziţionează drept concurent direct pentru CLS şi A7, preţul său spune altceva. CLS 350 CDI porneşte de la 68.944 euro, iar A7 3.0 TDI de la 61.820 euro. Imaginea şi marca contează, dar nu cred că o diferenţă de aproape 30.000 de euro între Audi şi Porsche este firească. Personal, văd Panamera drept concurent pentru Seria 7, A8 sau S-Klasse echipate cu diesel-urile de trei litri. Şi, de ce nu, Jaguar XJ. Faţă de acestea, Panamera diesel este mai scumpă, în medie cu aproximativ 10.000 de euro. Preţ corect, argumentez în pagina următoare.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide