Peugeot RCZ testat în premieră în România

Autor: Constantin Ciobanu 01 dec. 2010 Test in premiera


Peugeot RCZ Coupe Sport 1.6 THP


Motor


Tip


4 cil. in linie turbo


Cilindree


1,598


Putere maximă


200 CP/6.800 rpm


Cuplu maxim


275 Nm/1.700-4.500 rpm


Transmisie


Tip, nr. Rapoarte


manuală 6 trepte


Dimensiuni şi mase


Masă proprie


1.346 kg


Lungime/Lăţime/Înălţime


4.287/1.845/1.359 mm


Ampatament


2.612 mm


Capacitate potrbagaj


384/ 760 litri


Capacitate rezervor


55 litri


Performanţe


Acceleraţie 0-100 km/h


7,6 secunde


Viteză maximă


231 km/h


Consum mediu


6,9 litri/100 km


Buget


Preţ de bază


26.259 euro


Preţ model testat


35.742 euro


Dotări
opţionale

alarmă – 293 euro,
sistem audio JBL – 390 euro, jante aliaj 18 inch ORIGINAL FULL
SPIRIT GREY – 156 euro, plafon de carbon negru mat – 1,170 euro,
montanţi ALUMINIUM ”NISIP” – 156 euro, PACK VISION – 715 euro,
tapiţerie NAPPA FRISSON 2,730 euro, vopsea metalizată: negru perlă
– 208 euro

Iniţial mi-am spus:
Uite altă caroserie frumoasă
care va fi învăluită de anonimat,
pentru că nu va fi ajutată de o mecanică pe măsură. Ultimele
interacţiuni cu modele Peugeot nu îmi garantau perspectiva unui
model care să fie mai mult decât o formă frumoasă. Totuşi, ceva
mister se aduna în jurul acestui model din punctul meu de vedere,
şi asta pentru că review-urile din presa de specialitate de afară
erau pozitive.

Un feedback bun venit nu numai de la presa franceză, ci din
toate părţile. Cu RCZ am interacţionat acum aproape un an, preţ de
câteva minute, la salonul auto de la Geneva. Am admirat linia
caroseriei, dar un salon auto, cu atâtea tentaţii în jur, nu este
cel mai bun loc unde să analizezi designul unui model. În lumea
reală, RCZ este o prezenţă care nu poate fi ignorată. De ce? Pentru
că maşina arată senzaţional.

Un Audi TT sau un VW
Scirocco par a fi deja modele clasice
. Francezii au reuşit să
conserve în modelul de serie tot şarmul conceptului 308 RCZ
prezentat de Peugeot în 2007. Poate a dispărut evacuarea centrală,
dar şi-a făcut apariţia un eleron pe capacul portbagajului care
aduce un plus de dramatism liniei exterioare. Dar RCZ este altceva
din punct de vedere al designului, datorită formei acoperişului,
inspirată de la modelele de competiţie. În motorsport, acest
acoperiş este cunoscut sub denumirea „double bubble”.

Astăzi îl veţi întâlni pe un Dodge Viper, dar a făcut
istorie pe Ford GT, pe Maserati A6G Zagato, iar mai recent s-a
regăsit şi pe conceptul Bentley GTZ Zagato
. Iar în cazul
modelului avut la test, plafonul era realizat din carbon, un negru
mat organic flancat de cele două arce de culoarea nisipului. Şi
arta nu se termină aici, pentru că luneta spate continuă linia
acoperişului. Nu vreau să mă gândesc cât costă luneta.
Partea frontală este preluată de la 308, o linie
frumoasă şi agresivă. Maşina surprinde prin proporţii, pentru că
partea frontală este destul de compactă, cabina este mult avansată,
pentru ca, mai apoi, spatele să fie ca o scurgere fluidă a
metalului.

Poţi fi uşor dezamagit de interior, pentru că nu are acelaşi
grad de extravaganţă ca exteriorul. Dar şi acesta surprinde
printr-o calitate a materialelor superioară celor cu care ne-a
obiştuit Peugeot până acum. Un alt atu este spaţiul interior, cel
puţin pentru locurile faţă. Apropo, o fi RCZ un coupé
2+2
, dar, în realitate, este un coupé cu două locuri. La
nevoie, pot fi folosite şi cele două locuri din spate, dar de
preferat de către copii.

Scaunele sunt superb desenate, dar lipsa tetierelor se face
resimţită în cazul persoanelor care au peste 1,80 metri înălţime.
Acoperişul „double bubble” nu este doar un artificiu de design,
chiar eliberează spaţiu la nivelul capului pentru persoanele
înalte. Există şi un pedalier sport metalic, cu un dozaj la pedala
de frână care permite „heel and toe”. Poziţia la volan este joasă,
sportivă, volanul frumos desenat, dar, din păcate, nu oferă o priză
prea bună.

Dacă vă tentează un RCZ, treceţi pe listă şi o pereche de mănuşi
de condus. Tot pentru persoanele înalte, în cazul unei poziţii
corecte la volan, accesul la comenzile de pe consola centrală va fi
ceva mai greoi, va trebui să vă ridicaţi puţin din scaun pentru a
ajunge la ele. Trebuie să pomenesc şi sistemul audio JBL, care
oferă o experienţă audio plăcută.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide