Experienţa Peugeot în domeniul
CC-urilor se regăseşte perfect în 308 CC, acesta reuşind să ne lase
o impresie favorabilă după câteva zile de test. Designul
agresiv şi culoarea originală sunt elementele care îţi
atrag privirea instant. Interiorul din piele contribuie
semnificativ la creşterea imaginii unei asemenea maşini.
Motorul excelent dezvoltat în colaborare cu BMW
credem că este mai bine potrivit unei asemenea maşini, cel puţin
atunci când îl comparăm cu versiunea diesel. Nicio variantă
automată nu este încă disponibilă, însă în viitor poate Peugeot va
dori să mărească nivelul de confort oferit.
Chiar dacă are o masă destul de
mare, Peugeot 308 CC oferă performanţe dinamice
satisfăctoare, dublate de un consum mic. Întreţinerea este
şi ea în limite rezonabile, motorul cu distribuţie pe lanţ
contribuind semnificativ la acest aspect. Siguranţa este la cote
înalte iar nivelul de dotări ridicat.
Cu toate acestea, concurenţa în acest segment este ridicată,
astfel că un preţ uşor mai mic ar ajuta cu siguranţă
vânzările. Însă cine doreşte o decapotabilă
superbă, cu un motor excelent şi un interior pe măsură cu
siguranţă va trece şi pe la Peugeot pentru un mic drive-test.
Peugeot are experienţa
decapotabilelor încă din anii 30, când modele precum 401,
601 sau 402 Eclipse făceau furori printre pasionaţii
acelor vremuri. Producătorul francez a revenit însă de curând cu
cel mai cunoscut model coupe-cabriolet al său: Peugeot 206 CC. A
urmat 307 CC, 207 CC şi cum era natural: 308 CC.
Cu poate locuri reale şi o moştenire deja puternică în spate,
Peugeot 308 CC nu este doar o simplă decapotabilă pentru
şofer şi pasagerul său, ci poate fi o sursă de încântare
şi pentru ocupanţii celui de-al doilea rând de scaune. Cu un design
elegant şi stilat, atât în varianta de caroserie coupe cât şi
cabrio, noul 308 CC iese imediat în evidenţă.
Partea frontală este preluată integral de
la modelul de bază şi chiar dacă poate părea exagerată la început,
reuşeşte într-un final să te cucerească. Profilul nu mai este la
fel de agresiv, are un aspect chiar clasic, fluent şi se termină cu
partea din spate cu stopuri cu LED-uri şi un spoiler cu
difuzor integrat, cu rol mai mult estetic.
Iar când vorbim de un CC, în cazul de faţă 308 CC, important
este şi sistemul de decapotare, care îţi răpeşte 20 de
secunde pentru a transforma maşina din coupe în cabriolet.
Sau invers. Depinde cum îţi place să conduci. Dar să ziceam că asta
a fost prima ta interacţiune cu interiorul maşinii: să te joci cu
acoperişul. Urmează…