Opel Meriva 1.4 Turbo
care trei vor fi pe benzină şi cinci diesel. La lansare am
putut conduce doar două versiuni pe benzină. Este vorba de noul
propulsor 1.4 turbo în două variante de putere 120 şi 140 CP. Opel
a ales calea „downsizing” pentru propulsoarele pe benzină, cele
două motoare turbo de 1.4 litri înlocuind vechile propulsoare de
1.6 (105 CP) şi 1.8 (125 CP).
Am condus întâi versiunea de 140 CP. Suficient
de puternic, motorul este însă zgomotos atunci când este turat spre
6.000 rpm. Însă face din Meriva un automobil suficient de agil
păstrând şi un consum decent. Constructorul anunţă un cosum mixt de
6,1 l/100 km iar noi am obţinut un consum de aproximativ 8 l/100 km
în condiţii de autostradă, drumuri secundare şi oraş.
Versiunea de 120 de CP este ceva mai leneşă mai ales la
turaţii joase. Îi lipseşte ceva mai multă elasticitate şi
este asociat cu o cutie de viteze cu cinci trepte faţă de şase cât
are cel de 140 CP.
Ţinuta de drum este curată iar caroseria dă senzaţia de bine
făcut. Ocazional, suspensia îşi face simţită prezenţa în habitaclu
la trecerea peste denivelări dar fără a fi un lucru supărător.
Gama de motorizări va fi întregită de două versiuni 1.3
CDTI (75 CP, 95 CP) şi trei variante 1.7 CDTI (100 CP, 110 CP, 130
CP). În plus din 2011 va exista şi o versiune GPL. Opel Meriva se
produce la uzina din Zaragoza, Spania.