Meriva
este un model de succes pentru constructorul german din
Russelsheim. După şapte ani, Opel a vândut un milion de
exemplare din prima generaţie a modelului Meriva. A fost pionierul
monovolumului urban, un automobil spaţios dar totuşi extrem de
compact. Astăzi însă, plăteşte tribul interiorului rece şi auster
şi a venit vremea ca prima generaţie Meriva să se încline şi să
iasă din scenă.
A doua generaţie este mult mai atrăgătoare. Noul design
integrează perfect Meriva în familia actuală de modele alături de
Corsa, Astra şi Insignia. Apoi, Meriva a crescut. Are acum
4,28 metri lungime (faţă de 4,09 metri), ceea ce o face doar un pic
mai mică decât modelul Zafira. Meriva devine acum o alternativă
excelentă pentru modelul Astra adresându-se în primul rând
familiilor tinere cu unul sau doi copii sau celor mai în vârstă
care au nevoie de o maşină practică.
Inginerii Opel au gândit noua Meriva ca un automobil
extrem de flexibil. Pornind cu portierele atipice dar
practice, Meriva oferă un interior modular, toate scaunele
culinsând şi putând fi rabatate. Între scaunele din faţă există o
şină de aluminiu pe care cotierea culisează şi pe care se pot monta
diverse accesorii iar spaţiile de depozitare sunt peste tot.
Interiorul are multe elemente preluate de la modelul
Astra. Consola centrală şi volanul sunt aproape indentice.
Poziţia de condus este însă mult mai înaltă şi oferă o vizibilitate
mai bună. Un minus pentru pedalele poziţionate pentru o poziţie de
condus prea înaltă totuşi. Dacă conduci Meriva cu scaunul pe cea
mai joasă poziţie pedalele se simt cumva artificial. Însă dacă
ridicăm scaunul şoferului, lucrurile intră în normal.
Schimbătorul de viteze este amplasat pe consola centrală şi în
afara unei curse un pic cam lungi nu pune probleme la acţionare.
Materialele folosite sunt specifice mărcii Opel şi ca de obicei,
plasticele ar putea fi mai de calitate.
Flexibilitate!
Acesta este cuvântul cheie care s-a repetat timp de două zile la
primul test internaţional cu noua generaţie a modelului Opel
Meriva. Constructorul german a decis să înlocuiască
monovolumul compact din gamă lansat în 2003 şi avea nevoie de o
idee să atragă atenţia. Şi pentru că este greu să inovezi
în zona designului în acest segment, Opel a decis să se concentreze
asupra zonei pasagerilor. Pentru că monovolumul, indiferent de
mărime, este o maşină ce se adresează familiei. Şi pentru
asta, Opel a reinventat portiera spate. La revedere
portiere cu deschidere clasică, bine aţi venit FlexDoors! O altă
denumire pentru uşile ce se deschid invers, cunoscute şi sub numele
de „suicide doors”. Nu este o soluţie nouă. Aproape toate maşinile
din perioada interbelică foloseau acest tip de uşi atât în faţă cât
şi în spate. Pentru exemplificare, Opel a adus la prezentarea
Merivei, un Kadett din 1936. Acesta avea uşi ce se deschideau
invers în spate. Inginerii Opel ne-au aratat că această soluţie
este cea mai practică pentru acces dar că a fost interzisă din
motive de securitate în anii ’60.
Tehnologia a avansat şi modalitatea de închidere a
portierelor este acum mult mai sigură. Iar Rolls-Royce a
implementat acest tip de uşi din nou pe modelele sale, deschizând
drumul şi pentru alţi producători să facă acest lucru. La Opel au
început să studieze acest concept încă din 2005. Au montat atunci
pe o Meriva o portieră ce se deschidea invers şi au testat
intensiv. Feedback-ul a fost pozitiv şi decizia a fost luată: noua
Meriva va avea portiere spate ce se deschid invers.
În
viaţa reală, FlexDoors oferă într-adevăr un acces mult mai facil la
bancheta spate. E mai uşor să te urci şi să cobori din
maşină indiferent de gabarit sau vârstă. În plus e mai uşor să
montezi un scaun pentru copil sau să îţi controlezi copiii atunci
când îi urci în maşină datorită celor două portiere deschise faţă
în faţă. Este un concept inteligent şi este meritul celor de la
Opel că şi-au adus aminte de acest tip de uşi.
Portierele Merivei se deschid la 84 grade faţă de 64
grade la un automobil cu uşi normale. În plus cele din spate au
patru poziţii intermediare de deschidere.