Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi 160 Cosmo

Autor: Andrei Nan 26 aug. 2009 Test in premiera

Autostrada, mediul cel mai potrivitAspectul maşinii inspiră mai mult sobrietate şi masivitate decât dinamism, nu-i aşa? La fel se întâmplă şi cu interiorul somptuos şi luxos, mai ales că modelul de test era echipa cu o cutie de viteze automată. Aşa încât termenul "Sports" din titulatura "Sports Tourer" te pune puţin pe gânduri.

Oare cât de sportivă este Opel Insignia Sports Tourer, cu motorul diesel common-rail de 2,0 litri, cuplat la o cutie automată cu 6 trepte? Nu are rost să vă ameţesc cu demonstraţii complicate. Răspunsul este simplu: prea puţin sportivă.

Maşina demonstrează un apetit ridicat pentru voiajuri lungi pe autostradă, mai ales că este dotată standard cu sistemul cruise control. Resursele motorului nu mai sunt surprinzătoare, aşa încât nu este de mirare că maşina ajunge fără probleme la 180 km/h – totuşi, pentru binele permisului de conducere este de preferat setarea pilotului automat la 140 km/h. Nu de alta, dar nu vrem să fim fugăriţi de Lancerul EVO X al poliţiei, nu-i aşa?

Motorul are resurse buneÎn plus, o astfel de viteză de croazieră este de preferat şi pentru obţinerea unui consum decent, care baleiază între 7,5 şi 8,5 litri/100 km, în funcţie de înclinarea şoselei sau autostrăzii. La această viteză, Insignia Sports Tourer este cam la limită în ce priveşte zgomotele exterioare, vâjâitul aerodinamic fiind acompaniat pregnant de zgomotul motorului – acesta rămân la părerea că ar fi putut fi o idee mai agreabil cu urechea pasagerilor.

Ca exemplu, pentru o audiţie la cote acceptabile a postului de radio preferat, nivelul sonorului instalaţiei audio Infinity era aproape de jumătate. În mod interesant, trecerea peste denivelări se aude distinct, însă e un zgomot sec şi înfundat, care nu te deranjează – nici rularea pe piatră cubică nu provoacă un disconfort serios auditiv din partea suspensiei.

In viraje ruliul este mediuÎnsă, la nivelul amortizării, apare o mică problemă de acomodare. Problemă care nu ţine de suspensii, a căror amortizare este bună. De vină pentru modalitatea seacă în care sunt resimţite denivelările sunt… jantele de 19", cu talon foarte mic al pneurilor.

Din nou vorbim de un compromis datorat aspectului, însă aici mai remarc un inconvenient, nu neapărat minor: jantele de pe maşina de test erau foarte expuse deteriorărilor. De fapt, zgârieturile proeminente de pe ele erau o carte de vizită suficient de clară a drumurilor pline de capcane de la noi.

Veţi spune că, probabil, aceste jante îi conferă lui Insignia Sports Tourer o ţinută de drum sport. În linie dreaptă, aveţi dreptate. Pe viraje, însă, gabaritul maşinii îşi spune cuvântul, iar ruliul îi imprimă un caracter subvirator normal, aşa încât nu este indicat să te repezi în curbe cu pedala la fund, mai ales că ai parte de o cutie de viteze automată cu un mod secvenţial anti-sport: adică pentru retrogradare dai înapoi şi pentru a urca o treaptă dai înainte.

Modul manual nu este tentantSingurul element care are o legătură mai strânsă cu "Sports" rămâne direcţia, mai grea şi suficient de precisă (deşi, pe asfalt denivelat, feedbackul este perfectibil). Volanul are o priză foarte bună şi nu este foarte mare, dându-ţi impresia că poţi ataca orice viraj cu exactitate. Până când ruliul te face să revii cu picioarele pe pământ: Insignia Sports Tourer, în această configuraţie de motorizare şi transmisie, se pretează mult mai bine în rolul de TGV de autostradă, nefiind foarte agilă pe virajele strânse.

Oricum, luxul interior şi cutia de viteze automată mie mi-au tăiat aproape din start apetitul pentru un dinamism exacerbat. Începând cu aspectul exterior, Opel Insignia Sports Tourer pur şi simplu mă îmbie la calm şi serenitate. Ceea ce nu m-a împiedicat să abuzez, în câteva cazuri, de "kick down", sentimentul fiind că maşina accelerează chiar ceva mai repede de cele 10 secunde din fişa tehnică. Poate şi din cauză că sistemul de control al stabilităţii este clar depăşit de cuplul motor generos, la plecarea de pe loc.

Am abuzat o dată şi de pedala de frână, încercând să simulez o oprire de urgenţă de la 100 km/h. Nu vă recomand – Insignia Sports Tourer opreşte foarte rapid şi destul de brutal, sistemul ABS lucrând nebuneşte. Maşina nu se abate de la traiectorie, însă cred că majoritatea covârşitoare a maşinilor din spate este cel mai probabil să nu frâneze la fel de bine. Caz în care ajungem la nişte cheltuieli nedorite.

Dar, dacă tot am adus în discuţie banii, să vedem ce înseamnă bugetul lui Insignia Sports Tourer.

 

PARTICIPĂ LA CONCURSUL OPEL INSIGNIA!

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide