Noul Porsche Cayman S – Test in premiera

Publicat: 11 12. 2008, 15:55

Scaunele sport oferă un confort aproape perfect pentru o astfel de maşină, completat desigur de un excelent suport lateral. Dacă vorbim de cât de practică este maşina, nu trebuie decât să spunem ca oferă un spaţiu de depozitare total de 410 litri, valoare comparabilă cu a unui model sedan compact.

Odată plecat de pe loc nu poţi decât să apreciezi cutia de viteze PDK, care pare să schimbe treptele aproape instantaneu. Nu se simte o întârziere nici când vine vorba de acceleraţii în forţă – când cutia trebuie să retrogradeze, nici când pur şi simplu se rulează în linişte pe autostradă. Primul sentiment care îl ai este că PDK-ul îţi poate citi gândurile.

Retrogradează exact când vrei şi optează pentru o treaptă superioară exact atunci când vrei să rulezi în modul economic. Astfel, se poate rula confortabil pe autostradă cu un consum de sub 10 litri/100 km, cu o viteză de 120 km/h în treapta a şaptea, la un nivel al turaţiilor de sub 2.000 rpm, dar şi pe super speciale cu turometrul peste 5.000 rpm – când realizezi de fapt că ceea ce conduci este un Porsche.

Mai ales când acţionezi modul Sport Plus şi întâreşti suspensia – moment în care acul turometrului nu mai scade sub 5.000 rpm, şi cum apeşi acceleraţia simţi cum maşina „te loveşte” în spate.

Momentan mă opresc aici cu primele impresii, şi vă spun că maşina deja poate fi comandată de la Porsche România, Cayman S având un preţ de pornire de 65.185 de euro, cu TVA inclus. Dacă vreţi versiunea de bază, Cayman pleacă de la 53.460 de euro, dar are şi 55 de cai în minus.

 

Unei astfel de test, cu o maşină precum Porsche Cayman S ar trebui să primească un altfel de titlu, puţin mai emoţional. Dar nu este cazul. Desigur,Cayman este o maşină sport, care oferă acceleraţii puternice şi stabilitate pe viraje, dar este o maşină germană înainte de toate.

Dacă la un Ferrari cel ce prezintă maşina vorbeşte de feeling, de imagine, de pasiune pe roţi, la Porsche inginerul care se ocupa de prezentare nu spunea câtă emoţie provoacă maşina, ci cum au reuşit să facă motorul şi mai uşor cu 240 de grame!

Desigur, alături de alte modificări tehnice aduse motorului de pe Cayman S, care să ofere şi mai multă performanţă. Dar să revenim la lucruri mai „serioase”.

La designul exterior nu putem vorbi de modificări radicale din punct de vedere al imaginii, ci mai degrabă de un „update”. Avem acum faruri de zi cu LED-uri, avem stopuri redesenate tot cu LED-uri şi nu în cele din urmă avem noua cutie de viteze secvenţială cu dublu ambreiaj Porsche-Doppelkupplungsgtriebe, sau mai pe româneşte, PDK, care de fapt reprezintă un concept 2 în 1 – două cutii de viteze unite – una cu treptele 1,3,5,7 şi una cu treptele 2,4,6 – când este cuplată o treaptă, imediat următoarea stă în aşteptare.

Dar ceea ce contează cu adevărat este feelingul oferit de maşină. Odată ajuns în habitaclu, nu poţi decât să te bucuri de finisarea impecabilă, mirosul de piele, care acoperă atât scaunele cât şi feţele portierelor şi partea superioară a planşei de bord, cât şi feelingul că te afli într-un bolid cu cel puţin 500 CP. Şi ceea ce face Cayman aproape unic – motorul nu este amplasat nici în faţă, nici în spate, ci central.

Cum acţionezi cheia de contact amplasată în stânga volanului, simţi cum începe să vibreze motorul boxer cu şase cilindri şi 320 CP. Desigur, evacuarea are rolul principal atunci când vine vorba de „coloana sonoră” a maşinii, mai ales când se accelerează până la peste 200 km/h, iar turometrul se apropie de 7.000 rpm.