Noul BMW Seria 7 se autointitulează “Cea mai eficientă limuzină din clasa ei”. De ce? Pentru că versiunea 730d este cu 6% mai puternică şi cu 10% mai economică decât modelul pe care l-a înlocuit. De asemenea, pentru că şi V8-ul lui 750i este cu 10.9% mai puternic decât până acum, consumând cu 1.8% mai puţin. Bineînţeles, toate aceste cifre şi statistici nu înseamnă nimic iar eu am ţinut neeapărat să conduc această maşină până să încep să cred ceea ce oficialii de la BMW tot încercau să-mi explice.
Aventura a început într-o sâmbătă dimineaţă. Ţara se numea Germania, oraşul se numea , iar maşina…noul BMW 730d. Am ales să conduc mai întâi dieselul deoarece această versiune a Seriei 7 s-a vândut în proporţie de 90% la noi în ţară, spre deosebire de cele pe benzină.
Cu ai săi 245 cp şi un cuplu de 520Nm, se mişcă suficient de rapid pentru o maşină de două tone. Atinge o viteză maximă de 245km/h (testaţi de mine pe Autobahn), cu “suta” venind în 7.2 secunde. Ceea ce m-a surprins în mod special a fost că implementarea sistemului
de Active Steering a avut un efect foarte puternic asupra ţinutei de drum la viteze mari. Maşina este clar mai bine balansată decât vechiul model, pe deasupra find mai uşoară cu 55kg şi mai rigidă cu aproximativ 60%. Pe viraje, această limuzină se mişcă precum un adevărat BMW. Nu este uşor să construieşti o limuzină agilă într-un segment unde majoritatea modelelor au peste 5 metrii lungime. Dar dacă nu Bavarezii, atunci cine? M-hmm..aşa mă gândeam şi eu.
După ce am adus 730-ul înapoi cu un consum mediu de 12.4 litri/100km (mers ban, rural, autobahn cu pedala îngropată), am preluat cheile de la un 750 Li …unde L vine de la Long. Mai exact, cu 140mm mai lung cap coadă, şi tot 140mm câştigaţi la ampatament.
V8-ul lui 750Li oferă pe hârtie puterea şi performanţele unui V12 modern. Asta mi s-a zis, asta am citit şi prin mare..asta am mat să realizez şi de unul singur. Vechiul 750Li avea un propulsor V8 de 4.8 litri, 370 cai putere şi 490Nm. De la 0 la 100km/h făcea 6 secunde fix.
Acum avem un V8 de 4.4 litri, 408 cp, 600Nm şi 0-100 în 5.3 secunde, iar diferenţele sunt într-adevăr mari. Cei din spatele tehnologiei Efficient Dynamics merită felicitaţi. ate chiar o mărire de salariu.
Înăuntru, spaţiul este relativ acelaşi ca şi până acum. Nu are rost să intru în detalii milimetrice (literalmente), însă nici nu este oie. Maşina este mare.Materialele sunt mai bune, gadget-urile mai sofisticate şi mai avansate, iar ambienţa totală a cabinei, mai călduroasă decât în cazul vechiului model. Pentru acum, doar atât.
Citiţi viitorul număr al revistei ProMotor pentru a afla absolut totul despre cum merge şi ce ştie să facă noul BMW Seria 7 şi în acelaşi timp, de ce aceasta a devenit peste noapte limuzina mea preferată