Într-un trafic urban destul de sufocat, am obţinut o valoare medie de 7,5 litri pentru 100 km. Nissan promite un consum mediu de 6,1 litri pentru cutia manuală cu 5 trepte şi 6,7 pentru unitatea CVT. Noi am avut la teste cutia manuală. La prima vedere, vorbim despre un consum mediu urban mai mare cu aproape 1,5 litri decât a declarat constructorul. Eu îi mai acord o şansă, pentru că modelul era nou. Apoi am evadat din oraş pentru a descoperi şi consumul extra-urban. Aici am avut parte de o surpriză plăcută.
Deşi Nissan anunţă 4,3 pentru cutia manuală, noi am obţinut în test un consum de 4,1 litri fără a conjuga prea intens noţiunea de condus economic. Cineva relaxat poate obţine o valoare mai bună. La două capitole Micra stă destul de bine – manevrabilitate şi consum, în rest? Micra punctează bine şi la capitolul masă, pleacă de la 915 kg, ceea ce în medie înseamnă că este mai uşoară decât concurenţa cu minim 100 kg. Propulsorul, deşi oferă doar 80 CP şi 110 Nm, este plin de viaţă. Foarte viril pentru cilindreea sa.
Direcţia este precisă, frânele dau încredere, dozarea în pedală nu necesită perioadă de acomodare, iar în cazul unei frânări de urgenţă de la viteze superioare, modelul are o bună stabilitate pe traiectorie. Suspensiile vin cu o setare care să favorizeze confortul, prin urmare ceva sesiuni sportive pe drumuri virajate aduc şi un ruliu destul de amplu al caroseriei. Interiorul este în spiritul modelelor nipone. Finisare şi asamblare bună, materiale cu o textură plăcută, dar unele plastice sunt totuşi ceva mai tari.
Oricum, totul se înscrie în linia pragmatică a niponilor. Poziţia la volan este uşor înaltă, şi poate aş mai reproşa faptul că şezutul este ceva cam scurt. Una dintre surprize a fost faptul că locurile spate pot fi utilizate şi de persoane înalte, pentru care există şi spaţiu la picioare. Portbagajul are un volum de 265 litri şi poate ajunge prin rabatarea banchetei la 1.132 litri. Cu ce se mai laudă Micra? Păi se mai laudă, în premieră în acest segment, cu un sistem care se numeşte Park Assist.
Nu parchează singură, dar oferă consultanţă. Sistemul este activat prin intermediul unui buton amplasat în stânga volanului, apoi, prin intermediul semnalizării, se anunţă pe ce parte se caută loc de parcare – dreapta sau stânga. Apoi se rulează cu până la 25 km/h. În momentul în care maşina a descoperit un loc unde încape, îşi anunţa proprietarul, dar o face în trei stagii. Ecranul indică OK, dacă spaţiul este cu 100 cm mai mare decât lungimea maşinii, DIFFICULT dacă este cu 60 – 99 cm mai mare decât lungimea maşinii şi NOT ADVISED, dacă este mai mare decât lungimea maşinii cu maxim 60 cm.