Noul
Outlander arată acum ca un mare rechin. Grila „jet fighter”
accentuează lungimea capotei şi îi conferă un look mai agresiv
decât la generaţia anterioară. În rest schimbările sunt minore. Din
spate, nu prea ai cum să îţi dai seama că ai de a face cu un
Outlander facelift.
La interior schimbările principale au fost aduse planşei de
bord. Indicatoarele au acum o grafică nouă iar display-ul
dintre cele două „ceasuri” este acum color şi mult mai
mare. Sistemul audio cu touch screen rabatabil
Rockford-Fosgate a rămas la fel la fel şi comutatorul pentru
tracţiunea integrală. Cutia de viteze poate fi controlată
şi prin intermediul a două clapete amplasate în spatele
volanului. Cutia are două moduri de operare: normal şi
sport. Cele două programe pot fi selectate prin intermediul unui
buton amplasat lângă levierul cutiei de viteze. În programul normal
treptele sunt schimbate în mod economic de creierul electronic al
cutiei de viteze. Dacă comutăm în „sport” este folosită toată plaja
de turaţie pentru acceleraţii eficiente. Datorită dublului ambreiaj
numai există „întreruperea” de putere la schimbarea treptelor.
Condusul în oraş devine o plăcere. La această oră, cutia automată
cu dublu ambreiaj este cea mai bună alegere pentru o maşină ce va
fi folosită mai mult în oraş.
Motorul mi-a părut
mai silenţios decât la versiunea fără facelift şi pun acest lucru
pe seama unei mai bune izolaţii a compartimentului motor. Cutia cu
dublu ambreiaj contribuie şi ea prin utilizarea mai fluentă a
motorul. Ca şi până acum, Outlander are o suspensie mai
fermă bine adaptate chiar şi condusului sportiv. Acest
lucru dăunează un pic confortului dar îi va încânta pe taticii care
îşi doresc o maşină de familie sportivă. Şi când zic familie mă
gândesc la una numeroase, Outlander oferind ca opţiune încă două
locuri pliabile în portbagaj.
Calitatea materialelor şi finisărilor la interior a
crescut. Modelul nostru de top avea tapiţerie de piele iar
plasticele de pe bord sunt mult mai plăcute la atingere. Tot
interiorul are acum un feeling mult mai premium decât până
acum.
O altă noutate este introducerea în gamă a unei versiuni fără
tracţiune integrală. Deocamdată este disponibilă doar cu
motorizarea pe benzină la fel de nouă de doi litri ce dezvoltă 147
CP.
În ceea ce priveşte preţul pentru noul Outlander acesta
porneşte de la 17.791 euro (TVA inclus) pentru motorizarea pe
benzină şi ajung până la 34.047 euro (TVA inclus) pentru modelul
2.2 Di-D în echiparea de top.
Mitsubishi
Outlander a primit un facelift substanţia la jumătatea
vieţii. Designerii japonezi au optat pentru grila tip „jet
fighter” care a devenit imaginea de marcă Mitsubishi. Acest
calandru s-a extins în aproape toată gama de modelei. Lancer a
inaugurat această imagine de marcă inspirându-se din lumea
aviaţiei. Ulterior a fost adoptată de Colt şi acum şi de Outlander.
Urmeză cross-over-ul compact ASX care se va integra perfect
în gamă abordând aceeaşi grilă frontală.
Universalizarea părţii frontale în aproape toată gama de modele
are avantajul că face marca mai uşor de recunoscut şi îi dă o
imagine puternică dar are şi dezavantajul că toate modelele par la
fel privite din faţă. Şi din păcate îşi pierd din
personalitate.
Dar să revenim la modelul Outlander. Actuala generaţie a fost
lansată în 2005. Este a doua generaţie a modelului Outlander şi
deja a început să îmbătrânească. Aşa că era vremea pentru un
facelift.
Modelul pe care l-am primit pentru testare este un 2.2
Di-D Instyle TC-SST. Motorul nu este nou, este acelaşi
turbodiesel excelent de origine PSA. Dezvoltă 156 CP şi 380 Nm.
Este puternic şi elastic şi mult mai bun decât propulsorul de doi
litri şi 140 CP de origine Volkswagen. Noutatea este asocierea
acestui propulsor cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj
botezată TC-SST. Acest tip de cutie era până nu de mult disponibilă
doar pe modelele sportive ca Lancer Evolution şi Lancer Ralliart.
Şi pentru că Outlander avea nevoie de o cutie automată în asociere
cu motorul diesel, cei de la Mitsubishi oferă acum cutie
automată cu dublu ambreiaj pentru versiunea 2.2 Di-D.