Şi în plus faţă de un MINI obişnuit, versiunea cabrio în 15 secunde maşina se poate transforma din coupe în cabriolet, în funcţie de vreme.Dar ceea ce caracterizează cu adevărat un MINI este stilul de condus, sau mai degrabă limita la care poate fi condus. Iar noi l-am testat iarna în Austria la minus 10 grade.
Ce am apreciat cel mai mult în situaţia de faţă au fost scaunele care se încălzeau foarte repede dar şi aerodinamica maşinii, care nu permitea prea mult curentului de aer să intre în habitaclu.
Dacă la prima vedere poate fi considerat un automobil de oraş cu personalitate, această senzaţie dispare instantaneu cum este abordat un traseu virajat de munte. Maşina stă pur şi simplu lipită de asfalt. Ampatamentul scurt combinat cu garda la sol redusă plus înălţimea de 1,4 metri garantează o stabilitate de WRC a maşinii.
Chiar şi pe autostradă MINI Cooper S Cabrio poate rula fără nicio problemă cu 180 km/h, cu o stabilitate demnă de o maşină sport. Şi cu toate acestea, de-a lungul testului consumul nu a depăşit 9 litri/100 km, nici atunci când maşina a mers „în stil WRC” şi nici în trafic urban, iar valoarea minimă a fost cuprinsă între 5 şi 6 litri/100 km.
Motorul dezvoltat împreună cu francezii de la PSA poate fi considerat unul aproape perfect. Cuplul este disponibil pe o plaja de largă de turaţii, este elastic şi nu consumă mult, În plus, cutia de viteze cu şase trepte este scurtă şi precisă – exact cum îi stă bine unui kart. Dar ce impresionează cel mai mult este sunetul evacuării. Pur şi simplu ai senzaţia că eşti la volanul unui bolid de raliu, care îţi fierbe sângele în vene de plăcere.
Din păcate motorul de 1,6 litri şi 175 CP vine cu un mare dezavantaj – nu ştie ce este frâna de motor. Atunci când se coboară pe un traseu de munte, frâna trebuie neapărat acţionată ocazional, deoarece motorul nu poate menţine constantă viteza, ci o creşte.
Să discutăm acum şi despre partea financiară. Preţul lui MINI Cooper S Cabrio de 27.251 de euro cu TVA nu este cu siguranţă unul mic, dar dacă luăm în calcul că avem de-a face cabriolet sport, care poate face faţă cu brio traficului urban şi care să ne asigure un anumit status, este chiar ok.