Mercedes Benz Zetros

Autor: Constantin Ciobanu 06 apr. 2010 Test in premiera

Lego pentru oameni mariZetros
poate fi considerat un exemplu de pragmatism, performanță și
robustețe. Este construit din elemente deja existente în curtea

Mercedes Benz Truck
, componente care și-au dovedit
fiabilitatea
în timp și care la nevoie pot fi găsite ușor în
orice service.

Pornind de la şasiul drept al modelului Actros Bau, s-a
dezvoltat un şasiu puternic şi rezistent de tip scară, cu
lonjeroane longitudinale cu profil deschis şi lonjeroane
transversale fixate cu bolţuri în zona montantului C.

Ranforsările interioare asigură caracteristici optime de
transportare a încărcăturii. Partea din faţă a şasiului a fost de
asemenea reproiectată pentru a permite montarea unui echipament
pentru tractarea sau ridicarea autovehiculului. În plus, conceptul
de şasiu permite un grad ridicat de flexibilitate în ceea ce
priveşte montarea dispozitivelor suplimentare.

Surprinzator de confortabila cabinaLa
baza sistemului de propulsie al noului Zetros se află un motor cu 6
cilindri în linie, cu sistem de răcire a aerului de
supraalimentare. Acest motor
turbo-diesel
compact şi uşor, cu o cilindree de 7,2
litri dezvoltă o putere de 320 CP şi atinge un cuplu maxim de 1.300
Nm la turaţii cuprinse între 1.200 şi 1.600 rpm
. Cutia de
transfer cu două trepte şi un raport off-road incredibil de 1:1,69
sporeşte şi mai mult puterea de tracţiune în condiţii extreme, cu
până la aproximativ 70 la sută.

Noul Zetros este disponibil în versiunea cu două punţi,
Zetros 1833 A 4×4, cu ampatament de 4800 mm şi în
versiunea cu trei punţi, Zetros 2733 A 6×6, cu ampatament
de 4750 mm + 1450 mm
. Masa şasiului este de 8,1 şi
respectiv 10,5 tone, cu o masă maximă admisă a autovehiculului de
16/18, respectiv 25/27 tone. Platforma standard are o lungime de
5,1 m (versiunea cu 2 punţi) sau 6,2 m (versiunea cu 3 punţi).
Sistemul de direcţie este asistat hidraulic,cu un singur circuit şi
o presiune de lucru mare de până la 150 de bari.

Trebuie sa stii ce sa ceri de la elVentilarea
sistemului hidraulic se realizează automat, iar coloana de direcţie
este reglabilă. Zetros poate fi echipat cu o cutie manuală cu
8 trepte mers înainte, o treaptă pentru cățărat
plus marșarier. Se poate opta și pentru o transmisie
automată cu șase rapoarte
. Zetros se mai laudă cu punţi cu
capacitate mărită de trecere cu reductor planetar în butuc şi cu o
sarcină maximă pe puntea faţă de 7,5 tone (opţional şi 9 tone) şi
de 9 tone pe puntea spate. Diferenţiale blocabile interaxial şi
longitudinal.

Diferenţialele blocabile acţionate mecanic de pe punţile
din faţă şi din spate
, precum şi cutia de transfer, fac
parte din trenul de rulare nou proiectat. Diferenţialelele
blocabile interaxial şi din punţi, prevăzute ca dotare standard,
previn patinarea roţilor individuale la deplasarea pe
teren accidentat
, garantând puterea de tracţiune chiar şi pe
cele mai dificile terenuri.

Și de aici începe „joaca” pentru oameni mari, pentru că teoretic
nu există o versiune de serie Zetros. Acest camion este un mare
LEGO, fiecare configurându-și camionul în funcție de necesități. Și
totuși această sumă de cuvinte de mai sus se poate conduce, și
extrem de ușor, chiar dacă ești în off-road.

Și ce off-road am găsit în poligonul celor de la Mercedes.
Vaduri de 1,2 metri, pante de până la 80%
înclinare
, cratere de 1 metru ascunse în bălți și care la
40 km/h erau devorate fără nici o problemă de Zetros. Un camion
care ar trebui să fie declarat mașină națională în România la ce
drumuri avem. Dacă vreți să montați o cabină de duș pe Vârful
Omu
de un Zetros aveți nevoie.

Lasa imaginatia in urmaȘi
uite așa am ajuns față în față cu ultima creație Mercedes
Benz Truck – Zetros
. Sincer nu doresc nimănui să ajungă
față în față cu acestă creație, este un fel de față la nivelul
barei. Lăsând gluma la o parte și recunoscând cu sinceritate că nu
am permis de conducere pentru camioane, să descoperim acest monstru
pe care am avut ocazia să-l conduc în poligonul de teste off-road

Mercedes
.

Ce este Zetros? Ușor metaforic putem spune că este
fratele mai mare a lui Unimog, fratele mult mai
mare. În acest univers al camioanelor,
Mercedes
s-a decis să speculeze o nișă oarecum ignorată de
toți, anume cea a camioanelor destinate exploatării în condiții
ceva mai speciale. Prin condiții speciale a se înțelege off-road,
chiar off-road extrem.

De aici rezultă pentru Zetros o o gamă diversă de
aplicații care pornesc de la cele militare până la utilitare,
stingere de incendii, umanitare
și tot ceea ce reprezintă
suport în construcții în zone greu accesibile.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide