Mediatorul – primul contact cu noul Chevrolet Malibu

Autor: Oraan Mărculescu 25 sept. 2012 Test in premiera

În scurtul test-drive din Croaţia am avut la dispoziţie versiunea de top diesel echipată cu o cutie automată. Vorbim de un motor diesel deja cunoscut de pe Cruze, având 2,0 litri şi 163 CP, ceea ce de la început înseamnă că Malibu va fi mai lent decât fratele mai mic, din cauza unei mase proprii mai mari, de peste 1,6 tone.

Apoi mai adăugăm în ecuaţie cutia automată cu 6 trepte, care mai ”fură” puţin din avântul maşinii. Însă nu aşa de mult, cum aveam să mă conving în realitate. Cele 6 trepte sunt schimbate suficient de rapid în situaţiile uzuale, când maşina este condusă fără a te grăbi, iar motorul are un răspuns corect la accelerare, atât în oraş, cât şi pe autostradă.

Rămâne un mic inconvenient plasarea modului ”M” (manual) în linie cu celelalte, aşa încât e uşor să ajungi în ”M”, nu în ”D” şi să te miri apoi de ce se turează aşa de mult motorul în loc să schimbe în treapta superioară.

Nu e nici un secret faptul că Malibu preia platforma tehnică a lui Opel Insignia, dar cu setări specifice pentru avantajarea confortului. Prin urmare, nu mi-a trebuit mult să-mi dau seama că un stil alert nu e aşa de potrivit pentru Malibu, deşi maşina te duce în siguranţă dacă te grăbeşti.

Din păcate, la acceleraţiile puternice antifonarea putea fi mai bună, iar cutia are o mică pauză până schimbă. În plus, pe traseele virajate se simte cam clar ruliul şi, chiar dacă electronica îşi face treaba cu brio, Malibu nu e o berlină plăcută de condus tare prin curbe. Un cuvânt serios de spus îl are direcţia, mai precisă decât ce oferă o maşină americană, dar cam moale pentru gusturile europenilor.

Adică Malibu îi preferă pe amatorii de confort. Ceea ce nu înseamnă că Malibu poate concura cu suspensia Hydractive de la Citroen. Nicidecum, Malibu este o berlină decentă pe drumurile cu asfalt degradat, dar asperităţile mici şi dese se făc simţite cam tare.

Per ansamblu, Chevrolet Malibu nu surprinde printr-un comportament rutier agil, nici printr-un rafinament al suspensiei. E pur şi simplu o berlină normală, cel puţin la prima vedere, destinată celor care nu pun accentul pe caracteristici dinamice de top.

Oricum, cutia automată i se potriveşte de minune acestei berline mari. Iar motorul diesel se dovedeşte suficient de potent, la turaţiile mici şi medii fiind suficient de silenţios.

La ce preţuri vine Chevrolet Malibu la noi, vedem pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide