Mazda3 Sedan 1.6 CD – INTERIORUL (II)
VEZI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU MAZDA 3 SEDAN
În schimb, pentru a nu înghesui mai mulţi pasageri decât este confortabil, bancheta din spate are delimitate, destul de proeminent, doar două locuri, spaţiul median înalţat fiind mai degrabă graniţa dintre cele două şi locaţia din care se rabatează cotiera, decât un loc individual. Spaţiul pentru cap este decent chiar şi pentru persoanele înalte şi, dacă se găseşte un consens între locurile din spate şi cele din faţă se poate călători plăcut chiar şi mulţi kilometri.
Un aspect pe care cu siguranţă îl vor aprecia ocupanţii este confortul scaunelor, mai tari /în genul Ford), dar touşi odihnitoare. O problemă ar fi însă tapiţeria bicoloră de pe scaune, cel puţin la modelul pe care l-am testat, această părând destul de vulnerabilă la murdărie în zona argintie. Dar măcar la capitolul aspect primeşte o bilă albă aducând un plus de luminozitate habitaclului.
Dar să lăsăm detaliile jucăuşe şi să trecem la discuţii pragmatice, adică spaţiul portbagajului. Acesta a crescut cu 17 litri faţă de precedenta generaţie, având acum o capacitate de 430 de litri. De asemenea, gura de încărcare are acum o decupare mai amplă invitând practic pasagerii să îşi ia bagaje pentru un drum cât mai lung. Dar despre asta vom vorbi mâine în episodul de dinamică…
VEZI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU MAZDA 3 SEDAN
Te urci in interior şi nările îţi sunt inundate de un miros puternic, de maşină nouă specific Mazda. La prima vedere materialele par bune şi dau un sentiment de soliditate, plasticele sunt moi, dar parcă nu se ridică la acelaşi nivel calitativ cu cele de la VW Golf 6. Atmosfera generală nu este însă prea caldă fiind dominată de (cam mult) negru şi de inserţii în tonalitatea antracitului pe consolă şi spre extremităţile planşei de bord. Probabil şi cei de la Mazda au conştientizat răceala habitaclului şi de aceea au înregistrat acea arie veselă intonată de fiecare dată când pui contactul, acompaniată de prietenosul mesaj "Hello" afişat pe unul din cele două ecrane.
Volanul are o priză foarte bună şi, la fel ca şi levierul schimbătorului, este un deliciu la manevrat (detaliem mai multe în episodul următor). Vizibiliatea în mers este ptimă, designerii Mazda subţiind, chiar în acest sens, montanţii parbrizului şi desenând oglinzi mai mari. În schimb, la parcările cu spatele linia înaltă a spatelui ascunde multe puncte oarbe şi pentru asta este bine să bifaţi senzorii de parcare.
Singurul minus, constatat din perspectiva şoferului este iluminarea palidă a ceasurilor de bord pe timp de zi şi a celor două ecrane cocoţate în vârful consolei centrale, într-o cavitate similară cu cea de la Honda Civic
Să vedem însă şi cum este să fii pasager în noua Mazda3 Sedan