Mazda3 Sedan 1.6 CD – EXTERIORUL (I)
VEZI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU MAZDA 3 SEDAN
Spuneam anterior de elementele grefate de la fraţi şi surori şi aplicate într-o manieră evolutivă. Astfel se poate observa că în partea frontală, acel rânjet "Why so serious?" exprimat de grila în 5 puncte aminteşte de noua Mazda MX-5. Bosajele umflate şi blocurile faţă migdalate emană spiritul RX-8, iar partea inferioară a spoileruluui, cu cele două fante mici spre extremităţi, este o "marcă înregistrată" Mazda6 .Din păcate, acest interesant detaliu, care conferă sportivitate, este mai jos decât majoritatea bordurilor din Bucureşti şi trebuie maximă atenţie pentru a nu îi "ştirbi" zâmbetul.
Per total avem în faţă unul dintre cele mai aspectuoase modele compacte disponibile pe piaţă. Poţi să îl adori din prima, să îi arunci priviri mirate, dar nu poţi să îl deteşti, având acea notă de distincţie şi exotism care îţi atrage atenţia şi te scoate din banal.
Oare interiorul să fie pe măsura exteriorului? Acest aspect îl punem sub zoom, în episodul următor.
VEZI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU MAZDA 3 SEDAN
Pentru că am adus aminte de acest aspect, să deschidem cartea de istorie automobilistică şi să vorbim puţin despre o comparaţie între generaţii. Mazda3 a apărut iniţial în 2003, pe o platformă comună cu Ford Focus şi Volvo S40, în două tipuri de caroserie, cu 5 uşi respectiv 4 uşi. Acest model a atins 2 milioane de unităţi şi este cel mai bine vândut model Mazda din istorie. Deci pe umerii noului model apasă destul de multe aşteptări.
Conceptele precum Kyora, Kabura sau Furai, expuse de atunci, nu a au rămas doar simple idei de salon şi au emulat direcţiile pe care noi le vedem astăzi pe modelele de stradă. Mulţumim astfel lui Laurens van den Acker, designerul şef al niponilor, cel care nu lăsat să se irosească aşa multe idei bune şi le-a imprimat, într-o formă sau alta, pe modele de serie pe care noi l-am testat.
Revenind la Mazda3 Sedan, aceasta respectă regulile creşterii în dimensiune şi este mai lungă, cu aproape 9 centimetri, dar la fel de lată şi aproape la fel de înaltă ca modelul pe care îl înlocuieşte. Cei 9 centimetri par la prima strigare foarte mult pentru un schimb de generaţii. Dar, dacă ne aducem aminte, în 2003 niponii au spus că au marketat acel model ca şi "un coupe style", în timp ce curentul model este, fără doar şi poate, un sedan rasă pură.
Paradoxal, acest model pare chiar mic pus lângă majoritatea concurenţilor "notchback" din gamă. Într-adevăr nu este printre cele maai mari din clasă dar totuşi în spatele acestei iluzii stau nişte artificii stilistice bine conturate. Să vedem deci despre ce este vorba…,