Mazda BT-50 facelift – Test în Croaţia
Înainte de facelift unul dintre puţine lucruri care îl puteam reproşa acestui model era designul uşor efeminat. Nici acest facelift nu pot spune că a remediat lucrurile dar parcă avem ceva mai multă agresivitate în partea frontală, lucru benefic. A câştigat şi la nivelul finisajelor exteriore, acum putând fi numit vehicul de vacanţă fără probleme. Poate sta într-o parcare lângă orice SUV cu pretenţii fără a fi considerată răţuşca cea âtă.
La interior sunt modificări minore din punct de vedere al designului. S-a câştigat în schimb la capitolul materiale şi calitatea îmbinărilor. Au fost folosite alte materiale pentru scaune şi feţele interioare ale portierelor. De asemenea au fost redue spaţiile la îmbinările panourilor. Consola dintre scaunele faţă a crescut uşor în dimensiuni, acum oferă în partea superioară un spaţiu de depozitare de 1,7 litri iar în partea de jos 5,1 litri. S-a dorit oferirea unei ambianţe de sedan la interior. S-a câştigat uşor şi la insonorizare, dar propulsorul încă se aude în habitaclu, lucru care la o astfel de maşină nu displace.
Sunt oferite în continuare trei versiuni de caroserie – standard cab, freestyle cab şi double cab.Motorizarea este asigurată de acelaşi propulsor diesel de 2.5 litri care dezvoltă 143 CP la 3.500 rpm şi 330 Nm de la mai puţin de 1.800 rpm. Cuplul este disponibil ceva mai jos lucru care se dovedeşte agreabil la drum lung prin faptul că reduce numărul de schimbări de trepte de viteze. Ai putere şi sub 1.500 rpm.
La prima vedere nimic nou sub soare, acelaşi BT-50, aceiaşi maşină care te invită la rupt munţi şi văgăuni, atât doar că acum a devenit apetisantă şi pentru cei care acordă atenţie unor detalii care ţin de rafinament. Ai ceva mai multe bâtâi de cap acum când vine vorba de configurarea unui BT-50. Unii probabil iubesc acest sport, cei care ştiu ce poate maşina în schimb nu vor avea dificultăţi în a “desena” maşina aşa cum doresc.