Un facelift necesar sau nu, şi spun asta pentru că nu observi un facelift la un ciocan, sau la o lopată. Tot ce te preocupă este să îţi faci treaba cât mai bine şi mai repede fără să te lase “atelajul"
Înainte de facelift unul dintre puţine lucruri care îl puteam reproşa acestui model era designul uşor efeminat. Nici acest facelift nu pot spune că a remediat lucrurile dar parcă avem ceva mai multă agresivitate în partea frontală, lucru benefic. A câştigat şi la nivelul finisajelor exteriore, acum putând fi numit vehicul de vacanţă fără probleme. Poate sta într-o parcare lângă orice SUV cu pretenţii fără a fi considerată răţuşca cea
Designul părţii frontale conturează un “H”, grila este acum cromată, farurile au fost redesenate şi prin adăugarea argintiului crează iluzia unor blocuri optice ceva mai mici. Toate acestea conduc la sugestia de masivitatea a părţii frontale. Mici trucuri de design dar care fac bine în asamblu liniei. În spate au fost redesane stopurile, acestea lasă impresia că ar fi din catalogul vreunui tuner. A crescut şi gama de culori disponibile, acum existând 11 culori în gamă dintre care 5 sunt noi şi 3 posibilităţi de a comanda caroseria vopsită în două nuanţe.
La interior sunt modificări minore din punct de vedere al designului. S-a câştigat în schimb la capitolul materiale şi calitatea îmbinărilor. Au fost folosite alte materiale pentru scaune şi feţele interioare ale portierelor. De asemenea au fost redue spaţiile la îmbinările panourilor. Consola dintre scaunele faţă a crescut uşor în dimensiuni, acum oferă în partea superioară un spaţiu de depozitare de 1,7 litri iar în partea de jos 5,1 litri. S-a dorit oferirea unei ambianţe de sedan la interior. S-a câştigat uşor şi la insonorizare, dar propulsorul încă se aude în habitaclu, lucru care la o astfel de maşină nu displace.
Sunt oferite în continuare trei versiuni de caroserie – standard cab, freestyle cab şi double cab.Motorizarea este asigurată de acelaşi propulsor diesel de 2.5 litri care dezvoltă 143 CP la 3.500 rpm şi 330 Nm de la mai puţin de 1.800 rpm. Cuplul este disponibil ceva mai jos lucru care se dovedeşte agreabil la drum lung prin faptul că reduce numărul de schimbări de trepte de viteze. Ai putere şi sub 1.500 rpm.
La transmisie nu s-a umblat pentru că nu era cazul. Puterea la roţile spate, dacă este nevoie se poate trece în regimul 4×4 în mers până la 100 km/h doar dacă este activat diferenţialul faţă. Toate modelele vin în dotare standard cu diferenţial cu alunecare limitată pe puntea spate, mai puţin versiunea 2WD Low Grade
La prima vedere nimic nou sub soare, acelaşi BT-50, aceiaşi maşină care te invită la rupt munţi şi văgăuni, atât doar că acum a devenit apetisantă şi pentru cei care acordă atenţie unor detalii care ţin de rafinament. Ai ceva mai multe bâtâi de cap acum când vine vorba de configurarea unui BT-50. Unii probabil iubesc acest sport, cei care ştiu ce poate maşina în schimb nu vor avea dificultăţi în a “desena” maşina aşa cum doresc.