Cea mai importantă invovaţie cu care se laudă noul Citroen DS5 este trenul de rulare Hybrid4 full-hybrid, format dintr-un motor diesel HDi 160 şi un motor electric. Împreună, cele două pot oferi 200 CP, tracţiune integrală, mod full-electric în mediul urban şi funcţie booster în timpul acceleraţiilor puternice. Iar emisiile sunt doar 99 g/km CO2, pentru un consum mediu de 3.8 litri/100 km.
Hybrid4 vine cu tractiune integrală inteligentă, prin care fiecare motor pune în mişcare o punte diferită: motorul diesel pentru puntea faţă, iar motorul electric puntea spate. Astfel comportamentul rutier este îmbunătăţit, iar drumurile acoperite cu gheaţă sau zăpadă pun mai puţin probleme şoferilor.
În spatele volanului modelului Hybrid4 m-am simţit exact ca într-o maşină. Spun asta, pentru că toată tehnologia din spate poate speria, dar în realitate, maşina asta poate fi condusă foarte uşor până la piaţă de soţia ta, fără prea multe explicaţii anterioare. Pe scurt, utilizatorul poate alege între unul dintre cele patru moduri diferite de deplasare: AUTO (modul folosit cel mai frecvent, pentru deplasările obişnuite), ZEV (modul complet electric), 4WD (pentru tracţiune integrală permanentă) sau SPORT (pentru excursii pe Transfăgărăşan, la mare sau pe autostrăzile din Germania).
Atunci când comanzi un Citroen DS5 poţi opta pentru jante de aliaj cu dimensiuni curpinse între 16 şi 19 inchi. Cele de 19 inchi mi s-au părut un pic neconfortabile chiar şi pe asfaltul impecabil de la Nisa, prin urmare, cele de 18 ar putea fi alegerea corectă. Nu am văzut niciun model cu jante de 16, dar nici nu cred că mi-aş dori asta şi nici nu vă recomand să solicitaţi aşa ceva atunci când vă hotărâţi să cumpăraţi maşina aceasta.
Dacă nu ţii neapărat să salvezi planeta şi nici n-ai o problemă cu preţul din ce în ce mai mare al carburantului, poţi opta pentru varianta motorului pe benzină 1.6 THP 200 CP care a fost, în mod ironic, proiectat alături de BMW. Acesta se poate comanda alături de cutia de viteze manuală cu şase rapoarte.
Chiar dacă nu este cea mai precisă cutie de viteze din lume, rapoartele etajate corect şi propulsorul întotdeauna dornic de turaţii îţi vor lipi un zâmbet pe faţă în orice zi, indiferent de scopul şi durata călătoriei.
Direcţia nu transmite foarte multe informaţii, însă este foarte precisă, iar volanul arată atât de bine, încât îţi vine să-l iei cu tine atunci când te dai jos din maşină. Nivelul de aderenţă este ridicat, DS5 accelerează cu uşurinţă – 8.2 sec pana la 100 km/h – şi menţine la fel de uşor vitezele ridicate – viteza maximă este de 235 km/h.