Venga
debutează pe piaţă românească cu patru motorizări. Avem
două propulsoare diesel de 1,4 şi 1,6 litri care utilizează
tehnologie common rail de generaţia a doua şi au distribuţie pe
lanţ. Cel mic oferă 90 CP la 4.000 rpm şu un cuplu
de 220 Nm de la 1.900 rpm până la 2.750. Cel mare livrează tot la
4.000 rpm puterea maximă, dar este vorba de 128
CP, iar la cuplu motor mai adăugăm 40 Nm în aceiaşi plajă
de turaţii.
Consumul mediu declarat de producător este pentru ambele
propulsoare de 4,5 litri. Aceste două propulsoare stau foarte bine
şi la capitolul emisii – 117 g/km respectiv 119 g/km, dar în
configuraţia cu sistem start&stop şi cutie manuală cu 6 trepte.
Cei care doresc benzină pot alege între două propulsoare de
1,4 sau 1,6 litri. Puterile sunt similare cu cele ale
propulsoarelor diesel, 90 CP şi 125 CP dar obţinuţi la 6.000
rpm.
Cuplul
motor este de obţinut la 4.000 rpm şi este de 137 Nm pentru motorul
de 1,4 litri şi 156 Nm pentru cel de 1,6 litri. Consumul
mediu declarat este de 5,9 litri, respectiv 6,2 litri. Pentru
aceste propulsoare se poate alege fie o cutie manuală cu 5 trepte
fie una automată cu 4 rapoarte. Sistemul start&stop este
disponibil pentru toate motorizările. Pe undeva Kia parcă se
inspiră de la BMW cu al său Efficient Dynamic.
Venga este echipată cu pneuri cu rezistenţă scăzută la
înaintare, cu sistem de frânare regenerativ, cu indicator de
schimbare de treaptă pentru a rula cât mai economic…o sumă de
echipamente pe care le găseşti la Kia sub numele de EcoDynamics.
Suspensia faţă este de tip McPherson iar pe spate o punte
semirigidă, dar suspensia vine cu setări diferite în funcţie de
motorizare diesel/ benzină. Plus o direcţie electrică asistată
variabil.