It got the looks and the sound: Chevrolet Camaro Convertible V8 MT
It got the looks
Camaro arată senzaţional, deşi, ulterior, mi-am dat seama că versiunea coupe, pe galben, e mult mai dramatică. Poate şi datorită faptului că, în subconştient, fac legătura cu Transformers şi efectele speciale din film. Totuşi, adevărul este că galbenul îi pune foarte bine în evidenţă şi detaliile, şi aspectul general.
Capota neagră, când versiunea cabrio este închisă, nu îi conferă lui Camaro aceeaşi imagine – dar, pe de altă parte, cabrioletul înseamnă alte avantaje pentru cei care vor să fie în centrul atenţiei.
It got the sound
Cu părere de rău pentru „tree-lover”-ul din mine, aş petrece zeci de minute apăsând hipnotizat acceleraţia pentru a auzi cum vuieşte şi mugeşte şi urlă şi respiră V8-ul de pe Camaro. Nu doar motorul, ci şi evacuările au o contribuţie importantă la sonoritatea generală a maşinii. Aş spune că măcar 10% din preţul lui Camaro V8 este pe deplin justificat de zgomotul impresionant. Bad boy – but you can’t hate him!
It got no manners
Comportamentul sportiv pe drumuri drepte este susţinut din plin de resursele motorului, iar cutia de viteze este bine etajată, chiar dacă timoneria e perfectibilă. Pe traseele virajate, însă, nu e recomandabil să fie dus la limită, mai ales în condiţiile unui trafic mai aglomerat.
Totuşi, Camaro reuşeşte să se achite mai mult decât onorabil în cazul unui stil de condus rapid, principala critică ţinând de direcţia cu prea puţin feedback şi precizie pentru o sportivă de peste 400 CP.
It got to learn „quality”
Interiorul lui Camaro are un aspect destul de reuşit pentru o maşină sportivă, dar, la nivel tactil, se simte în multe privinţe că e o maşină americană fără prea multe pretenţii. Din punct de vedere practic, este la cote normale pentru o maşină sport, iar lipsa gadgeturilor complexe se poate dovedi un atu în condusul mai sporiv.
It got the price
Deşi la noi încă nu se vinde, putem face o comparaţie cu piaţa auto germană, de pildă. Acolo unde un Camaro V8 de bază este mai ieftin cu, atenţie, 75% faţă de un BMW M3 sau un Audi RS5 sau un Mercedes-Benz C-Class Coupe AMG!
Dacă în Germania preţul de bază este de aproape 40.000 euro, la noi estimez că va fi sub 45.000 euro – versiunea V8 Convertible va fi, probabil, cam 45-46.000 euro. Este adevărat, se mai adaugă vreo 3.000 euro taxa de poluare, dar, chiar şi aşa, Camaro V8 rămâne IEFTIN faţă de concurenţa cu motoare V8 şi puteri de peste 400 CP!
Aşadar, it… gotcha!
Chevrolet Camaro e pur şi simplu o jucărie pentru oameni mari şi care îşi permit să treacă cu vederea aspecte ţinând de calitatea materialelor sau de comportamentul sportiv perfectibil în favoarea aspectului delicios, al sunetului ravisant şi, în definitiv, al imaginii legendare, asezonate cu un preţ care se anunţă imbatabil.
Şi neapărat: forget the logic!