Inifiniti G37S Coupe – Exterior şi Interior (I)

Publicat: 08 08. 2009, 11:19

VEZI AICI TOATE EPISOADELE TESTULUI CU INFINITI G37S COUPE

S-ul l-am simţit pe pielea mea când m-am aşezat pe scaun, acesta având un suport lateral dureros de bun, dar datorită reglajelor pe 14 direcţii am reuşit să îmi asigur o poziţie la volan optimă. O dată aşezat foarte confortabil am putut explora în voie interiorul. Iar principala sa caracteristică este  armonia, totul este creat atât de simplu şi de plăcut ochiului, încât chiar dacă nu ai mai urcat vreodată într-un Infiniti te vei simţi ca acasă începând cu secunda doi.

Există însă şi detalii sofisticate care pun glazura premium peste calitatea ireproşabilă a interiorului. În mijlocul consolei se află elegant încastrat un ceas analogic, iar ornamentele de aluminiu au textura hârtiei tradiţionale japoneze Washi, iar inserţiile de pe uşi şi bord au forma săbiilor Katana, atât de departe au mers japonezii cu feng shui-ul habitclului. Ştiu că este un termen chinezesc şi nu japonez, dar descrie cel mai bine atmosfera primitoare din interiorul lui G37S Coupe.

Plasticele sunt excelente. pielea este fină, aluminiu aluminiu, calitatea asamblării este exemplară şi oricât de cusurgiu ai fii trebuie să te străduieşti să găseşti ceva în neregulă cu acest model. Dacă aş fii amenţintat cu un pistol bavarez sau cineva din Ingolstadt mi-ar pune o lamă bavareză la gât aş menţiona că plasticul de pe tunelul median are o textură un pic cam aspră, în rest chiar nu am ce reproşa acestei nipone.

Este totuşi un model japonez, deci trebuie să aibă şi multe gadgeturi. Cel mai de efect şi cel mai util este ecranul plasat sus pe bord, care transmite imagini live de la camera plasată în spate la manevrele de mers înapoi. Este cu adevărat folositor, pentru că fiind un Coupe, cu un spate nu tocmai scurt, vizibilitatea este un punct slab. Atunci când nu afişează ce se întămplă dincolo de consola spate, displayul joacă rolul de ghid în colaborare cu sistemul de navigaţie. Sau prezintă informaţii legate de ce cântă execelentul sistem audio Bose.

Pentru a păstra nota high tech, ceasurile de bord au o iluminare alb, roşu,  albastru, dar nu este una stridentă, ci extraordinar de odihnitoare şi plăcută ochiului. La fel sunt şi comenzile, care, deşi sunt multe, nu par aglomerate şi nici derutante, foarte utile sunt butoanele de pe volanul cărnos.

Un alt secret al armoniei interioare, este simetria planşei de bord, dacă am extrage volanul şi ceasurile de bord, vom observa că planşa de bord înconjoară identic atât şoferul cât şi pasagerul. Acest lucru oferă o senzaţie de linişte şi spaţiu, mai ales pentru locurile din faţă. Pe locurile din spate nicio persoană nu s-a încumetat şi experienţa mea în timpul şedinţei foto mi-a întărit convingerea că este mai bine să iei cu tine doar prietena/soţia sau cel mai bun prieten, atât.

Nicio portbagajul nu este foarte uriaş, faţă de rivalii europeni este chiar minuscul, doar 275 de litri, însă scopul acestei maşini este să îţi iei doar periuţa de dinţi şi cardul de credit şi să pleci în lume… Mâine vom vedea însă cum este să ai 320 CP cravaşaţi printr-o cutie automată, mai precisă decât o sabie de samurai.

 

VEZI AICI TOATE EPISOADELE TESTULUI CU INFINITI G37S COUPE

Pentru o marcă lansată în Europa la Geneva 2008, în România există foarte multe modele Infiniti. Din peisajul mioritic, populat mai mult  cu modelele crossover din gama mărcii, lipseşte însă versiunea cea mai spectaculoasă Infiniti G37 Coupe. Să sperăm că acest lucru nu va persista mult, penru că modelul poate fi acum achiziţionat prin Autoitalia şi este unul care merită, dacă nu vrei să te pierzi în anonimat în oceanul de copue-uri germane.

Raritatea sa pe şosele româneşti nu poate fi decât un lucru bun, pentru că te simţi în centrul atenţiei, fără să vrei vei atrage privirile mai ceva ca un fotomodel pe catwalk. Iar cei curajoşi vor intra în vorbă cu tine şi aproape fiecare conversaţie se va termina cu un "…da, este o maşină frumoasă".  Să fie culoarea care o pune în valoare, profilul de felină arcuită pentru a sări pe pradă, liniile fluide, jantele pe 19? De fapt, suma acestor elemente fac din Infiniti G37S un coupe irezistibil.

Din imagini probabil nu vă daţi seama, dar este un automobil impozant, are o lungime de 4,66 meri şi o înălţime de doar 1,4 metri, dimensiuni ce accentuează impresia de fluiditate agresivă. Vizual nu este o brută, ba chiar din anumite unghiuri observi că are o eleganţă nobilă, specifică GT-urilor old-school. Acest lucru este evidenţiat de  o parte frontală lungă, care pare că nu se mai termină, noroc cu senzorii de parcare, te vor anunţa ei când se termină. Privind din faţă observi trăsături specific asiatice şi aici nu mă refer doar la automobilismul din Ţara Soarelui Răsare, ci farurile arcuite, grila şi spoilerul întruchipează parcă mimica unui shogun care zâmbeşte cu superioritate.

Partea din spate este ceva mai cuminţică, în special lămpile nefiind foarte expresive printr-o formă, nu comună, dar nu foarte interesantă. Totuşi am observat că o dată aprinse, ele sunt puse în valoare de cei doi bulbi luminoşi, unul mai mare şi unul mai mic, la fel ca la Nissan GT-R.  În rest Infiniti G37S Coupe are o tăietură destul de conveţională şi singurele detalii care îţi atrag atenţia sunt cele două evacuări generoase în diametru, ieşite din spoilerul desenat simplu.

O singură persoană, ahtiată după maşini nemţeşti, mi-a dat un feedback mai puţin laudativ la adresa esteticii lui Infiniti G37S Coupe, spunând că seamăna a Hyundai Coupe. L-am corectat explicând că nu este vorba de o lipsă de inspiraţie, ci de filozofia asiaticilor de a face coupeuri. Lexus SC430, Mitsubishi Eclipse, Honda Accord Coupe, toate pare că au o secvenţă de ADN comună şi acea secevenţă se numeşte naţionalism japonez.

Cert este că faţă de amfitrionii europeni Audi A5 şi BMW Seria 3 Coupe, rivali de moarte, dar care reuşesc din anumite privinţe să se asemene atât de mult, Infiniti G37S Coupe se diferenţiază clar. Apropo dacă vă întrebaţi de unde vine S-ul, deşi probabil intuiţi, acesta vine de la echiparea Sport, mai evidentă însă în interior şi prin partea tehnică. Aşa că hai să deschidem portierele fără ramă şi să aruncăm o privire în interior.