Inifiniti G37S Coupe – Exterior şi Interior (I)
VEZI AICI TOATE EPISOADELE TESTULUI CU INFINITI G37S COUPE
Există însă şi detalii sofisticate care pun glazura premium peste calitatea ireproşabilă a interiorului. În mijlocul consolei se află elegant încastrat un ceas analogic, iar ornamentele de aluminiu au textura hârtiei tradiţionale japoneze Washi, iar inserţiile de pe uşi şi bord au forma săbiilor Katana, atât de departe au mers japonezii cu feng shui-ul habitclului. Ştiu că este un termen chinezesc şi nu japonez, dar descrie cel mai bine atmosfera primitoare din interiorul lui G37S Coupe.
Este totuşi un model japonez, deci trebuie să aibă şi multe gadgeturi. Cel mai de efect şi cel mai util este ecranul plasat sus pe bord, care transmite imagini live de la camera plasată în spate la manevrele de mers înapoi. Este cu adevărat folositor, pentru că fiind un Coupe, cu un spate nu tocmai scurt, vizibilitatea este un punct slab. Atunci când nu afişează ce se întămplă dincolo de consola spate, displayul joacă rolul de ghid în colaborare cu sistemul de navigaţie. Sau prezintă informaţii legate de ce cântă execelentul sistem audio Bose.
Un alt secret al armoniei interioare, este simetria planşei de bord, dacă am extrage volanul şi ceasurile de bord, vom observa că planşa de bord înconjoară identic atât şoferul cât şi pasagerul. Acest lucru oferă o senzaţie de linişte şi spaţiu, mai ales pentru locurile din faţă. Pe locurile din spate nicio persoană nu s-a încumetat şi experienţa mea în timpul şedinţei foto mi-a întărit convingerea că este mai bine să iei cu tine doar prietena/soţia sau cel mai bun prieten, atât.
Nicio portbagajul nu este foarte uriaş, faţă de rivalii europeni este chiar minuscul, doar 275 de litri, însă scopul acestei maşini este să îţi iei doar periuţa de dinţi şi cardul de credit şi să pleci în lume… Mâine vom vedea însă cum este să ai 320 CP cravaşaţi printr-o cutie automată, mai precisă decât o sabie de samurai.
VEZI AICI TOATE EPISOADELE TESTULUI CU INFINITI G37S COUPE
Raritatea sa pe şosele româneşti nu poate fi decât un lucru bun, pentru că te simţi în centrul atenţiei, fără să vrei vei atrage privirile mai ceva ca un fotomodel pe catwalk. Iar cei curajoşi vor intra în vorbă cu tine şi aproape fiecare conversaţie se va termina cu un "…da, este o maşină frumoasă". Să fie culoarea care o pune în valoare, profilul de felină arcuită pentru a sări pe pradă, liniile fluide, jantele pe 19? De fapt, suma acestor elemente fac din Infiniti G37S un coupe irezistibil.
Partea din spate este ceva mai cuminţică, în special lămpile nefiind foarte expresive printr-o formă, nu comună, dar nu foarte interesantă. Totuşi am observat că o dată aprinse, ele sunt puse în valoare de cei doi bulbi luminoşi, unul mai mare şi unul mai mic, la fel ca la Nissan GT-R. În rest Infiniti G37S Coupe are o tăietură destul de conveţională şi singurele detalii care îţi atrag atenţia sunt cele două evacuări generoase în diametru, ieşite din spoilerul desenat simplu.
Cert este că faţă de amfitrionii europeni Audi A5 şi BMW Seria 3 Coupe, rivali de moarte, dar care reuşesc din anumite privinţe să se asemene atât de mult, Infiniti G37S Coupe se diferenţiază clar. Apropo dacă vă întrebaţi de unde vine S-ul, deşi probabil intuiţi, acesta vine de la echiparea Sport, mai evidentă însă în interior şi prin partea tehnică. Aşa că hai să deschidem portierele fără ramă şi să aruncăm o privire în interior.