Din punct de vedere dinamic, noul FX30d S nu este un
automobil puturos. Motorul V6 turbodiesel are suficient cuplu
penrtu acceleraţii viguroase. Se simte însă masivitatea
automobilului şi reprizele sunt ceva mai anesteziate. Dar per total
avem de a face cu un adevărat Infiniti. Până şi sunetul a fost
gândit să semene cu cel al unui motor pe benzină. La rece, motorul
îşi trădează faptul că bea motorină dar apoi, din interior, suntul
este plin şi plăcut. Motorul este, poate, ceva mai zgomotos ca o
unitate produsă de BMW sau Mercedes, dar nu la un nivel
supărător.
Pe viraje, FX este extrem de precis datorită roţilor directoare
spate. Acestea se mişcă doar cu câteva grade pentru a ajuta
efectuarea unui viraj cu mai multă precizie. Singurul lucru care
necesită un pic de obişnuinţă este gabaritul de mare al
automobilui. Pe drumuri înguste de munte ai nevoie de câteva minute
pentru a-ţi găsi ritmul. Un lucru deranjant este amplasarea
oglinzii retrovizoare centrale prea jos. Combinat cu dimensiunile
relativ mici ale parbrizului, oglinda reduce semnificativ
vizibilitatea pe virajele largi de dreapta.
Cutia de viteze cu şapte trepte poate fi controlată şi
manual prin intermediul levierului de pe consola central sau cu
cele două clapete fabricate din magneziu amplasate în saptele
volanului.
Consumul de carburant anunţat de constructor este de 9
litri pentru 100 km în condiţii mixte. Noi am reuşit un consum de
11 l/100 km pe drumuri de munte şi autostrăzi spaniole. Per total,
noul model Infiniti FX 30d este o alternativă de luat în seamă în
detrimentul unor modele ca BMW X6 sau Porsche Caynne. Ca de obicei
pentru un model Infiniti, lista de dotări standard este extrem de
lungă iar opţiunile sunt foarte puţine pentru că automobilul este
deja bine dotat din serie. În plus, experienţa clientului Infiniti
este unică, centrele Infiniti fiind gândite pentru răsfăţarea
clientului în lux.