În direct din Portugalia, test cu noul Volvo S60
M-am săturat de toate glumele cu Volvo „Made in China”. Nu,
acest
nou Volvo S60 nu este construit în
China şi, dacă vreţi să ştiţi adevărul, preluarea
companiei suedeze de către Geely încă nu s-a produs.
Cu toţi cârcotaşii pe cap, cu Ford la uşă, cu hârtiile de
„transfer” în geantă şi cu toată mass media din lume cu ochii pe
ei, cei de la Volvo şi-au văzut de treaba lor suedeză 100%
şi au lansat noul Volvo S60. Noua limuzină de clasă medie
proiectată şi construită 100% în Suedia.
Volvo îşi poziţionează noua creaţie alături de modelele de clasă
medie germane, dar, sincer, cel mai bine ar fi să vă
gândiţi la noul S60 ca un concurent foarte direct pentru
Audi A4 (tracţiune faţă versus tracţiune faţă), dar şi
unul mai îndepărtat pentru noul
Opel Insignia… cu siglă IKEA. Am mai putea pune la socoteală
Saab 9-3, Alfa Romeo 159 sau Toyota Avensis.
Totuşi, S60 este undeva la mijloc. Este mai scump ca o Insignia
sau un Avensis, dar mai ieftin decât trio-ul german. De exemplu,
în România Volvo va poziţiona preţurile noului S60 cu 4 –
5% mai jos decât cele ale lui A4, la motorizări şi
echipări comparabile.
Este o veste foarte bună pentru cei care sunt atraşi de „cel mai
high-tech Volvo din istorie”, după cum este lăudat S60 de către
creatorii săi. Care recunosc şi faptul că acest nou S60 este cel
mai luxos produs Volvo comercializat momentan.
Volvo S80? Uitaţi-l. S60 are materiale identice în interior, un
design foarte fresh şi finisaje mai bune.
Cine doreşte, da, poate să sară deja cu banii. Există un stoc
comandat deja pentru România şi din acesta primele livrări
pot avea loc în iulie-august. Dacă veţi comanda maşina
acum după propria configurare, livrarea se va muta în
septembrie.
Oficialii Volvo România speră să comercializeze anul acesta 50
de unităţi prin intermediul celor şase dealeri naţionali, dar,
sincer, cred că avem de-a face cu ceva pesimism prea calculat
pentru această subapreciere de vânzări. Chiar dacă suntem în plină
criză, Volvo S60 poate deveni maşina care să bată A4 în
România.
De ce – vedem în
următoarele pagini.