În direct din Portugalia, test cu noul Volvo S60

Autor: Oraan Mărculescu 11 iun. 2010 Test in premiera

D3, noul diesel de 163 CP, poate fi echipat şi cu transmisia
automată cu şase trepte Geartronic, lucru valabil şi pentru D5,
diesel-ul de 205 CP, în timp ce versiunea sportivă T6 vine standard
cu această transmisie. Noul motor 2.0T de 203 CP poate fi echipat
cu noua transmisie cu dublu-ambreiaj şi şase trepte.

Diesel-ul D5 este, din păcate, foarte zgomotos. Mai ales
peste 3.000 rpm
, unde vei ajunge destul de des în regim de
condus sportiv. Transmisia automată nu este nici ea foarte rapidă
şi vei dori să conduci S60 cât mai încet, pentru că orice pornire
dinamică este trasă înapoi de direcţie şi de motorul lipsit de
rafinament, într-o clasă plină de motoare diesel care nici nu se
aud de sub capota motorului.

Preţul de bază al unui D5 este de 34.510 euro cu
TVA
. Un model cu transmisie automată costă 36.652 euro cu
TVA, iar versiunea AWD urcă la 38.675 euro cu TVA.

Noul motor 2.0 Turbo este puternic, are resurse
bune de putere în toate treptele de viteză, dar, din păcate
diferenţa dintre comportamentul transmisiei Geartronic şi cel al
cutiei cu dublu-ambreiaj este foarte mică. Treptele se schimbă
aproape la fel de „rapid”.

Ţinuta de drum a versiunii 2.0T va suferi şi ea de subvirare şi
de torque steering dacă exagerezi cu acceleraţia, dar altfel
cred că această versiune este foarte potrivită pentru cei
care nu au nevoie de un diesel
. Desigur, nu trebuie uitată
suspensia „FourC”, absolut necesară, repet, pentru confortul foarte
bun de care este capabilă această maşină. Un 2.0T costă în standard
30.940 euro cu TVA sau 33.082 euro pentru versiunea cu transmisia
automată cu dublu-ambreiaj.

Vârful de gamă se poate lupta, la nevoie, chiar şi cu
BMW 335xi, pentru că puterea maximă a noului T6 este de 304
CP
, cu un cuplu motor maxim de 440 Nm. Datorită tracţiunii
integrale, maşina are nevoie de doar 6,5 secunde pentru a atinge
100 km/h, iar viteza maximă este de 250 km/h.

Sunetul lui T6 este, evident, mai mult decât plăcut şi cutia
Geartronic este mai bine setată decât pe D5. Schimbările de trepte
sunt mai rapide şi mai line. Reprizele sunt rapide şi te trezeşti
imediat la 170 km/h.

Volvo S60 T6 este o soluţie foarte bună pentru cineva
care îşi permite o maşină de top
, cu un preţ de pornire de
43,911 euro cu TVA. Sunt mulţi bani în joc, dar S60 T6 este un vârf
de gamă superb.

CONCLUZIE

Noul Volvo S60 este per ansamblu o maşină
reuşită. Este frumoasă, spaţioasă şi spectaculoasă
. Este
foarte confortabilă, bine-antifonată, foarte solid construită şi
plină de materiale premium alese în cel mai suedez mod posibil.

Din păcate, diesel-ul D5 este zgomotos, iar direcţia este
anti-dinamică pentru toate modelele. Dacă, totuşi, priveşti maşina
strict ca o limuzină şi vrei una care să întoarcă toate
capetele, noul Volvo S60 este acum cea mai bună
soluţie.

Pagini: 1 2 3 4 5


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide