Volvo a avut mereu maşini frumoase. Frumoase pentru oricine de
pe stradă şi superbe pentru cei care apreciază designul suedez. Nu
aş putea să descriu exact ceea ce înseamnă acest design suedez,
deşi, de fiecare dată când am fost întrebat aşa ceva, am
răspuns fără greşeală: „Uită-te şi tu la un Volvo!”.
Oricum, distracţia cea mai mare la o lansare de model este
pariul pe care îl pot pune cu oricine referitor la întrebările ce
urmează conferinţei de presă. Pun mereu pariu că cineva va rosti
numele IKEA într-o întrebare legată de Volvo.
De data asta, l-am pierdut. Nimeni nu a menţionat
constructorul de mobilă şi Volvo S60 în aceeaşi
propoziţie. A privi maşinile Volvo alături de mobilă e ca
şi cum ai mulţumi unui portughez cu „Gracias”. De 15 ori.
Volvo S60 este superb pentru că nu
seamănă cu nimic din ce a creat până acum Volvo. Partea
frontală este agresivă, profilul este elegant şi dinamic, iar
spatele este dominat de o nouă formă pe care Volvo o încearcă
pentru stopuri.
Toate siglele de pe maşină sunt mai mari, iar capacul
portbagajului este domniat de inscripţia „Volvo” cu litere mari.
Ca un sfat pentru viitorii clienţi, optaţi pentru jante cât
mai mari şi nu achiziţionaţi pachetul „look sport” pentru
exterior. Acesta vine cu inserţii argintii pentru spoilere şi
praguri ş,i chiar dacă maşina arată bine cu el în fotografii, în
realitate argintiul este plastic şi aspectul maşinii este schimbat
către o direcţie nepotrivită.
Interiorul nu este o revoluţie din punct de vedere al
designului, deoarece liniile sunt preluate în mare de la
celelalte modele ale gamei. Stilul de aici este unul clasic-Volvo,
dar materialele sunt plăcute calitativ, finisajele sunt mai bune ca
niciodată şi ergonomia la acelaşi nivel foarte bun, unde nu ai
nimic de criticat.
Există, bineînţeles, porţiuni unde găseşti plastic şi materiale
„a la Dacia”, dar să nu uităm că maşina asta nu costă 100.000 de
euro. La fel cum interiorul noului A4 a făcut A6 să devină o
opţiune doar pentru cei care vor ceva mai mare, Volvo S60
este atât de bine construit la interior, încât nu văd de ce ţi-ai
mai cumpăra acum S80, care este uşor învechit şi parcă
prea sobru.
După cum spuneam, noul Volvo S60 nu este revoluţionar la
interior, dar combinaţiile de culori plus designul bordului, al
scaunelor şi al panourilor interioare ale uşilor face din acest nou
model o adevărată lecţie de desen suedez.
Dacă vechiul S60 s-a făcut remarcat prin schimbătorul de viteze
„Space Ball”, oferit ca opţiune de schimbător sport, noul
model este acum primul Volvo echipat cu noul sistem de
entertainment al mărcii, care în curând va fi montat pe
toate maşinile Volvo noi.
În standard, noul sistem, botezat DMI – Driver Multimedia
Interface, vine cu un display central de 5 inch, cu o grafică
modernă şi rezoluţie înaltă. O dată cu achiziţionarea unui
sistem audio superior, display-ul creşte la un diametru de 7
inch, dimensiuni care permit şi achiziţionarea sistemului
de navigaţie. La fel, butoanele de control de pe volan, special
amplasate pe braţul drept al acestuia, sunt oferite cu un sistem
audio din lista de opţionale.
Era momentul ca Volvo să vină cu un sistem de
entertainment nou, care să combată sistemele similare ale
concurenţei. Din păcate, însă, pe maşinile de test de
pre-serie disponibile la evenimentul de lansare de la Lisabona,
noul DMI funcţiona destul de lent în concordanţă cu comenzile
şoferului. Este posibil ca acest lucru să fie îmbunătăţit în
viitorul apropiat, altfel acesta ar deveni un punct slab al
maşinii. Este enervant să încerci să setezi ceva şi sistemul să
răspundă cu întârziere.
Din punct de vedere al ergonomiei, meniurile sunt simplu
de utilizat şi învăţat, dar controlul este destul de
dificil din butonul de pe consola centrală. Cel mai bine este să te
„joci” cu sistemul din butoanele de pe volan.
Da, Volvo S60 este superb pentru că nu ai cum să ignori
o prezenţă atât de puternică pe şosea, atât de frumoasă,
şi totuşi agresivă privită din faţă. Este superb pentru că
interiorul este foarte bine construit şi plin de materiale alese de
oameni pentru care designul este totul.
Suprafeţele sunt moi şi plăcute la atingere. Dacă într-un BMW
Seria 3 parcă primeşti o palmă când atingi bordul, în noul
Volvo S60 primeşti un masaj cu mesaj suedez.